Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU129673" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU129673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8628315" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8628315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VNC.2018.8628315" target="_blank" >10.1109/VNC.2018.8628315</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The 5G vision acknowledges intravehicular communication as a means to enable passenger connectivity on the move. The capacity demand in a public transport vehicle is multi-fold compared to personal cars as there are more people on-board. In order to meet the demand, 5G standardization bodies prescribe moving the spectrum up to the millimetre wave (mmWave) regime. In this paper, we focus on buses as they are the most pervasive form of public transportation, and provide a wideband wireless channel model for 60GHz mmWave propagation inside bus. The model characterizes power delay profile (PDP) of the wireless intravehicular channel and is derived from about a thousand measured datasets within a bus. The proposed analytical model is further translated to a simple simulation algorithm which generates in-vehicle channel PDPs. The simulated PDPs are in good agreement with the measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus

  • Popis výsledku anglicky

    The 5G vision acknowledges intravehicular communication as a means to enable passenger connectivity on the move. The capacity demand in a public transport vehicle is multi-fold compared to personal cars as there are more people on-board. In order to meet the demand, 5G standardization bodies prescribe moving the spectrum up to the millimetre wave (mmWave) regime. In this paper, we focus on buses as they are the most pervasive form of public transportation, and provide a wideband wireless channel model for 60GHz mmWave propagation inside bus. The model characterizes power delay profile (PDP) of the wireless intravehicular channel and is derived from about a thousand measured datasets within a bus. The proposed analytical model is further translated to a simple simulation algorithm which generates in-vehicle channel PDPs. The simulated PDPs are in good agreement with the measured data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-27068S" target="_blank" >GA17-27068S: Analýza a modelování mobilních kanálů v pásmu milimetrových vln</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of VNC 2018

  • ISBN

    978-1-5386-4085-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE Communications Society

  • Místo vydání

    Taipei

  • Místo konání akce

    Taipei

  • Datum konání akce

    5. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000458719700001