Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU129673" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU129673 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8628315" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8628315</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VNC.2018.8628315" target="_blank" >10.1109/VNC.2018.8628315</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus
Popis výsledku v původním jazyce
The 5G vision acknowledges intravehicular communication as a means to enable passenger connectivity on the move. The capacity demand in a public transport vehicle is multi-fold compared to personal cars as there are more people on-board. In order to meet the demand, 5G standardization bodies prescribe moving the spectrum up to the millimetre wave (mmWave) regime. In this paper, we focus on buses as they are the most pervasive form of public transportation, and provide a wideband wireless channel model for 60GHz mmWave propagation inside bus. The model characterizes power delay profile (PDP) of the wireless intravehicular channel and is derived from about a thousand measured datasets within a bus. The proposed analytical model is further translated to a simple simulation algorithm which generates in-vehicle channel PDPs. The simulated PDPs are in good agreement with the measured data.
Název v anglickém jazyce
Channel Modelling for 60 GHz mmWave Communication Inside Bus
Popis výsledku anglicky
The 5G vision acknowledges intravehicular communication as a means to enable passenger connectivity on the move. The capacity demand in a public transport vehicle is multi-fold compared to personal cars as there are more people on-board. In order to meet the demand, 5G standardization bodies prescribe moving the spectrum up to the millimetre wave (mmWave) regime. In this paper, we focus on buses as they are the most pervasive form of public transportation, and provide a wideband wireless channel model for 60GHz mmWave propagation inside bus. The model characterizes power delay profile (PDP) of the wireless intravehicular channel and is derived from about a thousand measured datasets within a bus. The proposed analytical model is further translated to a simple simulation algorithm which generates in-vehicle channel PDPs. The simulated PDPs are in good agreement with the measured data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-27068S" target="_blank" >GA17-27068S: Analýza a modelování mobilních kanálů v pásmu milimetrových vln</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of VNC 2018
ISBN
978-1-5386-4085-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE Communications Society
Místo vydání
Taipei
Místo konání akce
Taipei
Datum konání akce
5. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000458719700001