Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale (GHDRS): towards complex and objective assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU151180" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU151180 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/24:00585031
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19404158.2024.2326686?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19404158.2024.2326686?scroll=top&needAccess=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/19404158.2024.2326686" target="_blank" >10.1080/19404158.2024.2326686</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale (GHDRS): towards complex and objective assessment
Popis výsledku v původním jazyce
Graphomotor and handwriting disabilities (GD and HD, respectively) could significantly reduce children's quality of life. Effective remediation depends on proper diagnosis; however, current approaches to diagnosis and assessment of GD and HD have several limitations and knowledge gaps, e.g. they are subjective, they do not facilitate identification of specific manifestations, etc. The aim of this work is to introduce a new scale (GHDRS - Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale) that will enable experts to perform objective and complex computer-aided diagnosis and assessment of GD and HD. The scale supports quantification of 17 manifestations associated with the process/product of drawing/handwriting. The whole methodology of GHDRS design is made maximally transparent so that it could be adapted for other languages.
Název v anglickém jazyce
Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale (GHDRS): towards complex and objective assessment
Popis výsledku anglicky
Graphomotor and handwriting disabilities (GD and HD, respectively) could significantly reduce children's quality of life. Effective remediation depends on proper diagnosis; however, current approaches to diagnosis and assessment of GD and HD have several limitations and knowledge gaps, e.g. they are subjective, they do not facilitate identification of specific manifestations, etc. The aim of this work is to introduce a new scale (GHDRS - Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale) that will enable experts to perform objective and complex computer-aided diagnosis and assessment of GD and HD. The scale supports quantification of 17 manifestations associated with the process/product of drawing/handwriting. The whole methodology of GHDRS design is made maximally transparent so that it could be adapted for other languages.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Australian Journal of Learning Difficulties
ISSN
1940-4158
e-ISSN
1940-4166
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
1-34
Kód UT WoS článku
001187505200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85188578026