Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Cybersecurity Curriculum Development: AI-Driven Mapping and Optimization Techniques

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU151833" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU151833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3664476.3670467" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3664476.3670467</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3664476.3670467" target="_blank" >10.1145/3664476.3670467</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Cybersecurity Curriculum Development: AI-Driven Mapping and Optimization Techniques

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cybersecurity has become important, especially during the last decade. The significant growth of information technologies, internet of things, and digitalization in general, increased the interest in cybersecurity professionals significantly. While the demand for cybersecurity professionals is high, there is a significant shortage of these professionals due to the very diverse landscape of knowledge and the complex curriculum accreditation process. In this article, we introduce a novel AI-driven mapping and optimization solution enabling cybersecurity curriculum development. Our solution leverages machine learning and integer linear programming optimization, offering an automated, intuitive, and user-friendly approach. It is designed to align with the European Cybersecurity Skills Framework (ECSF) released by the European Union Agency for Cybersecurity (ENISA) in 2022. Notably, our innovative mapping methodology enables the seamless adaptation of ECSF to existing curricula and addresses evolving industry needs and trend. We conduct a case study using the university curriculum from Brno University of Technology in the Czech Republic to showcase the efficacy of our approach. The results demonstrate the extent of curriculum coverage according to ECSF profiles and the optimization progress achieved through our methodology.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Cybersecurity Curriculum Development: AI-Driven Mapping and Optimization Techniques

  • Popis výsledku anglicky

    Cybersecurity has become important, especially during the last decade. The significant growth of information technologies, internet of things, and digitalization in general, increased the interest in cybersecurity professionals significantly. While the demand for cybersecurity professionals is high, there is a significant shortage of these professionals due to the very diverse landscape of knowledge and the complex curriculum accreditation process. In this article, we introduce a novel AI-driven mapping and optimization solution enabling cybersecurity curriculum development. Our solution leverages machine learning and integer linear programming optimization, offering an automated, intuitive, and user-friendly approach. It is designed to align with the European Cybersecurity Skills Framework (ECSF) released by the European Union Agency for Cybersecurity (ENISA) in 2022. Notably, our innovative mapping methodology enables the seamless adaptation of ECSF to existing curricula and addresses evolving industry needs and trend. We conduct a case study using the university curriculum from Brno University of Technology in the Czech Republic to showcase the efficacy of our approach. The results demonstrate the extent of curriculum coverage according to ECSF profiles and the optimization progress achieved through our methodology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VJ03030003" target="_blank" >VJ03030003: Rozvoj mezinárodních partnerství pro vzdělávání a trénink v kybernetické bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ARES '24: Proceedings of the 19th International Conference on Availability, Reliability and Security

  • ISBN

    979-8-4007-1718-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    30. 7. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku