Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curricula Designer with Enhanced ECSF Analysis

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curricula Designer with Enhanced ECSF Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In late 2022, the novel European Cybersecurity Skills Framework (ECSF) was officially released by the European Union Agency for Cybersecurity (ENISA). It aims to connect cybersecurity education and training with practical needs of the job market. In particular, it maps role profiles, that reflect jobs, to the knowledge and skills they require. One of the first tools that demonstrated ECSF is the Curricula Designer web application that guides cybersecurity study program administrators in designing and analyzing their curricula. In this paper, we present a major update of the Curricula Designer tool. We develop a novel method for course scoring and quantitative analysis of curricula based on the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) credits. We describe the underlying methods and show their practical implementation into the publicly-available web application. Furthermore, we update the definitions of the Skills, Knowledge and Role Profiles according to the latest ECSF definition and present the mappings in comprehensive matrices in the appendices.

  • Název v anglickém jazyce

    Curricula Designer with Enhanced ECSF Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    In late 2022, the novel European Cybersecurity Skills Framework (ECSF) was officially released by the European Union Agency for Cybersecurity (ENISA). It aims to connect cybersecurity education and training with practical needs of the job market. In particular, it maps role profiles, that reflect jobs, to the knowledge and skills they require. One of the first tools that demonstrated ECSF is the Curricula Designer web application that guides cybersecurity study program administrators in designing and analyzing their curricula. In this paper, we present a major update of the Curricula Designer tool. We develop a novel method for course scoring and quantitative analysis of curricula based on the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) credits. We describe the underlying methods and show their practical implementation into the publicly-available web application. Furthermore, we update the definitions of the Skills, Knowledge and Role Profiles according to the latest ECSF definition and present the mappings in comprehensive matrices in the appendices.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20203 - Telecommunications

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ARES '23: Proceedings of the 18th International Conference on Availability, Reliability and Security

  • ISBN

    979-8-4007-0772-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Benevento

  • Datum konání akce

    29. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

OECD FORD

Telecommunications

Rok uplatnění

2023