Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F21%3APU141107" target="_blank" >RIV/00216305:26220/21:PU141107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9469727" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9469727</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3093952" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2021.3093952</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to provide practical tools and strategies to help higher education providers design good cybersecurity curricula. First, we analyze the content of 89 existing study programs worldwide, collect recommendations of renowned institutions within and outside the EU, and provide a comprehensive survey accompanied by a dynamic web application called Education Map. Based on the knowledge about the current state in cybersecurity education, we design the SPARTA Cybersecurity Skills Framework that provides the currently missing link between work roles and required expertise and shows how to develop a curriculum that reflects job market requirements. Finally, we provide a practical tool that implements the framework and helps education and training providers design new study programs and analyze existing ones by considering the requirements of cybersecurity work roles.

  • Název v anglickém jazyce

    Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to provide practical tools and strategies to help higher education providers design good cybersecurity curricula. First, we analyze the content of 89 existing study programs worldwide, collect recommendations of renowned institutions within and outside the EU, and provide a comprehensive survey accompanied by a dynamic web application called Education Map. Based on the knowledge about the current state in cybersecurity education, we design the SPARTA Cybersecurity Skills Framework that provides the currently missing link between work roles and required expertise and shows how to develop a curriculum that reflects job market requirements. Finally, we provide a practical tool that implements the framework and helps education and training providers design new study programs and analyze existing ones by considering the requirements of cybersecurity work roles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VJ01030001" target="_blank" >VJ01030001: Mezinárodní partnerství pro trénink dovedností kybernetické bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Access

  • ISSN

    2169-3536

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    94723-94747

  • Kód UT WoS článku

    000674232100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85112026404