Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F21%3APU141107" target="_blank" >RIV/00216305:26220/21:PU141107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9469727" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9469727</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3093952" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2021.3093952</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to provide practical tools and strategies to help higher education providers design good cybersecurity curricula. First, we analyze the content of 89 existing study programs worldwide, collect recommendations of renowned institutions within and outside the EU, and provide a comprehensive survey accompanied by a dynamic web application called Education Map. Based on the knowledge about the current state in cybersecurity education, we design the SPARTA Cybersecurity Skills Framework that provides the currently missing link between work roles and required expertise and shows how to develop a curriculum that reflects job market requirements. Finally, we provide a practical tool that implements the framework and helps education and training providers design new study programs and analyze existing ones by considering the requirements of cybersecurity work roles.
Název v anglickém jazyce
Framework, Tools and Good Practices for Cybersecurity Curricula
Popis výsledku anglicky
This paper aims to provide practical tools and strategies to help higher education providers design good cybersecurity curricula. First, we analyze the content of 89 existing study programs worldwide, collect recommendations of renowned institutions within and outside the EU, and provide a comprehensive survey accompanied by a dynamic web application called Education Map. Based on the knowledge about the current state in cybersecurity education, we design the SPARTA Cybersecurity Skills Framework that provides the currently missing link between work roles and required expertise and shows how to develop a curriculum that reflects job market requirements. Finally, we provide a practical tool that implements the framework and helps education and training providers design new study programs and analyze existing ones by considering the requirements of cybersecurity work roles.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VJ01030001" target="_blank" >VJ01030001: Mezinárodní partnerství pro trénink dovedností kybernetické bezpečnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Access
ISSN
2169-3536
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
94723-94747
Kód UT WoS článku
000674232100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85112026404