Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU155020" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU155020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf" target="_blank" >https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/eeict.2024.48" target="_blank" >10.13164/eeict.2024.48</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an adaptive control torque vectoring algorithm designed for enhancing vehicle dynamics and stability through precise manipulation of individual wheel torques. The algorithm utilizes the vehicle’s yaw rate as the primary input parameter to dynamically adjust the torque distribution among the wheels, thereby optimizing the usage of traction, overall manoeuvrability, and handling performance. By integrating adaptive control techniques, the proposed algorithm continuously adapts to varying driving conditions and vehicle dynamics, ensuring robust and effective torque vectoring across a wide range of scenarios. Lastly, the functionality of the developed algorithm is demonstrated through simulations with various driving scenarios.
Název v anglickém jazyce
Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain
Popis výsledku anglicky
This paper presents an adaptive control torque vectoring algorithm designed for enhancing vehicle dynamics and stability through precise manipulation of individual wheel torques. The algorithm utilizes the vehicle’s yaw rate as the primary input parameter to dynamically adjust the torque distribution among the wheels, thereby optimizing the usage of traction, overall manoeuvrability, and handling performance. By integrating adaptive control techniques, the proposed algorithm continuously adapts to varying driving conditions and vehicle dynamics, ensuring robust and effective torque vectoring across a wide range of scenarios. Lastly, the functionality of the developed algorithm is demonstrated through simulations with various driving scenarios.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings II of the 30th Conference STUDENT EEICT 2024: Selected papers
ISBN
978-80-214-6230-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
48-51
Název nakladatele
Brno University of Technology, Faculty of Electrical Engineering and Communication
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 4. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—