Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU155020" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU155020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf" target="_blank" >https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/eeict.2024.48" target="_blank" >10.13164/eeict.2024.48</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an adaptive control torque vectoring algorithm designed for enhancing vehicle dynamics and stability through precise manipulation of individual wheel torques. The algorithm utilizes the vehicle’s yaw rate as the primary input parameter to dynamically adjust the torque distribution among the wheels, thereby optimizing the usage of traction, overall manoeuvrability, and handling performance. By integrating adaptive control techniques, the proposed algorithm continuously adapts to varying driving conditions and vehicle dynamics, ensuring robust and effective torque vectoring across a wide range of scenarios. Lastly, the functionality of the developed algorithm is demonstrated through simulations with various driving scenarios.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancement of Vehicle Dynamics Through Adaptive Torque Vectoring Control with PMSM Powertrain

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an adaptive control torque vectoring algorithm designed for enhancing vehicle dynamics and stability through precise manipulation of individual wheel torques. The algorithm utilizes the vehicle’s yaw rate as the primary input parameter to dynamically adjust the torque distribution among the wheels, thereby optimizing the usage of traction, overall manoeuvrability, and handling performance. By integrating adaptive control techniques, the proposed algorithm continuously adapts to varying driving conditions and vehicle dynamics, ensuring robust and effective torque vectoring across a wide range of scenarios. Lastly, the functionality of the developed algorithm is demonstrated through simulations with various driving scenarios.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings II of the 30th Conference STUDENT EEICT 2024: Selected papers

  • ISBN

    978-80-214-6230-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    48-51

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Faculty of Electrical Engineering and Communication

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 4. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku