Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electronic differentials with active torque distribution for IWD vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10238707" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10238707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68324-9_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68324-9_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-68324-9_47" target="_blank" >10.1007/978-3-319-68324-9_47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electronic differentials with active torque distribution for IWD vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper concerns proposal the simulation model of Individual-Wheel Drive (IWD) with electronic differentials. The MATLAB/Simulink environment is used for simulation model of the electronic differential and electronic centre differential for real IWD vehicle called “Democar”. One of the components that affect the resulting behaviour of the vehicle is a mechanical differential. The work is the first part based on the description of the behaviour of vehicles in terms of driving performance. Based on the analysis of the requirements on stability of the vehicle was developed his mathematical description. From the mathematical description, there is also a general simulation model vehicles with separate all-wheel drive. This model allows to simulate a variety of driving situations and compare the influence of torque control on individual wheels resulting behaviour of the vehicle. The results of the simulations it is possible to create an optimal control algorithm high-level control system to separate all-wheel drive IWD. The work is focused on the management of electronic differential and electronic centre differential with active torque distribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic differentials with active torque distribution for IWD vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper concerns proposal the simulation model of Individual-Wheel Drive (IWD) with electronic differentials. The MATLAB/Simulink environment is used for simulation model of the electronic differential and electronic centre differential for real IWD vehicle called “Democar”. One of the components that affect the resulting behaviour of the vehicle is a mechanical differential. The work is the first part based on the description of the behaviour of vehicles in terms of driving performance. Based on the analysis of the requirements on stability of the vehicle was developed his mathematical description. From the mathematical description, there is also a general simulation model vehicles with separate all-wheel drive. This model allows to simulate a variety of driving situations and compare the influence of torque control on individual wheels resulting behaviour of the vehicle. The results of the simulations it is possible to create an optimal control algorithm high-level control system to separate all-wheel drive IWD. The work is focused on the management of electronic differential and electronic centre differential with active torque distribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 680

  • ISBN

    978-3-319-68323-2

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    428-438

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Varna

  • Datum konání akce

    14. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku