Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba trojúhelníkových oblastí pomocí Hopfieldovy neuronové sítě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F04%3APU55690" target="_blank" >RIV/00216305:26230/04:PU55690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The most common way to visualize three dimensional data in graphics systems is to use triangles. Firstly, the data is converted to a set of triangles. Each time the visualization is accomplished this set is sent to graphics hardware repeatedly. The speedof final visualization is limited by the rate at which the data is sent to hardware. The responsiveness of interactive applications such as virtual reality, games, etc. is highly sensitive to visualization speed. Therefore, it is crucial to optimize vissualized data to reduce rendering time. One of the way to optimize rendered data supported by current graphics pipelines is to use triangle strips. Constructing optimal set of triangle strips is NP-complete problem. This paper deals with constructing such primitives using Hopfield neural network.

  • Název v anglickém jazyce

    Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network

  • Popis výsledku anglicky

    The most common way to visualize three dimensional data in graphics systems is to use triangles. Firstly, the data is converted to a set of triangles. Each time the visualization is accomplished this set is sent to graphics hardware repeatedly. The speedof final visualization is limited by the rate at which the data is sent to hardware. The responsiveness of interactive applications such as virtual reality, games, etc. is highly sensitive to visualization speed. Therefore, it is crucial to optimize vissualized data to reduce rendering time. One of the way to optimize rendered data supported by current graphics pipelines is to use triangle strips. Constructing optimal set of triangle strips is NP-complete problem. This paper deals with constructing such primitives using Hopfield neural network.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth International Scientific Conference ECI 2004

  • ISBN

    80-8073-150-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    394-398

  • Název nakladatele

    Faculty of Electrical Engineering and Informatics, University of Technology Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Herľany

  • Datum konání akce

    22. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku