Tvorba trojúhelníkových oblastí pomocí Hopfieldovy neuronové sítě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F04%3APU55690" target="_blank" >RIV/00216305:26230/04:PU55690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network
Popis výsledku v původním jazyce
The most common way to visualize three dimensional data in graphics systems is to use triangles. Firstly, the data is converted to a set of triangles. Each time the visualization is accomplished this set is sent to graphics hardware repeatedly. The speedof final visualization is limited by the rate at which the data is sent to hardware. The responsiveness of interactive applications such as virtual reality, games, etc. is highly sensitive to visualization speed. Therefore, it is crucial to optimize vissualized data to reduce rendering time. One of the way to optimize rendered data supported by current graphics pipelines is to use triangle strips. Constructing optimal set of triangle strips is NP-complete problem. This paper deals with constructing such primitives using Hopfield neural network.
Název v anglickém jazyce
Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network
Popis výsledku anglicky
The most common way to visualize three dimensional data in graphics systems is to use triangles. Firstly, the data is converted to a set of triangles. Each time the visualization is accomplished this set is sent to graphics hardware repeatedly. The speedof final visualization is limited by the rate at which the data is sent to hardware. The responsiveness of interactive applications such as virtual reality, games, etc. is highly sensitive to visualization speed. Therefore, it is crucial to optimize vissualized data to reduce rendering time. One of the way to optimize rendered data supported by current graphics pipelines is to use triangle strips. Constructing optimal set of triangle strips is NP-complete problem. This paper deals with constructing such primitives using Hopfield neural network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth International Scientific Conference ECI 2004
ISBN
80-8073-150-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
394-398
Název nakladatele
Faculty of Electrical Engineering and Informatics, University of Technology Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Herľany
Datum konání akce
22. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—