Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Distributed Virtual Meeting Room Exercise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F05%3APU56505" target="_blank" >RIV/00216305:26230/05:PU56505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Distributed Virtual Meeting Room Exercise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we describe our research on distributed virtual<br> meeting rooms. Starting point is our research on multi-party<br> interaction, where the interaction may take place in real,<br> augmented and virtual environments. Moreover, those that<br> interact may be humans, human-controlled avatars, (semi-)<br> autonomous agents, mobile robots, etc. In this paper the emphasis<br> is on connecting meeting environments and transforming<br> perceived and captured meeting activity into multimedia<br> representations of that activity, including re-generation of activity<br> in virtual reality, and making this re-generation perceivable in<br> different, internet-connected, environments. This re-generation is<br> useful for on-line meeting assistance, remote meeting<br> participation and assistance, and for off-line access to meeting<br> information.

  • Název v anglickém jazyce

    The Distributed Virtual Meeting Room Exercise

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we describe our research on distributed virtual<br> meeting rooms. Starting point is our research on multi-party<br> interaction, where the interaction may take place in real,<br> augmented and virtual environments. Moreover, those that<br> interact may be humans, human-controlled avatars, (semi-)<br> autonomous agents, mobile robots, etc. In this paper the emphasis<br> is on connecting meeting environments and transforming<br> perceived and captured meeting activity into multimedia<br> representations of that activity, including re-generation of activity<br> in virtual reality, and making this re-generation perceivable in<br> different, internet-connected, environments. This re-generation is<br> useful for on-line meeting assistance, remote meeting<br> participation and assistance, and for off-line access to meeting<br> information.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings ICMI 2005 Workshop on Multimodal multiparty meeting processing

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Trento

  • Místo konání akce

    Trento

  • Datum konání akce

    3. 10. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku