Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An RSIC-SE2004 Curriculum Framework

Popis výsledku

This paper addresses the problem of educating software engineering professionals who can efficiently and effectively develop real-time software intensive control systems in the global community. A framework for developing curricula that support such education is presented. The curriculum framework is based on the work of two education projects: the ILERT (International Learning Environment for Real-Time Software Intensive Control System) project, and the software engineering efforts of theACM/IEEE-CS Joint Task Force on Computing Curricula. The authors describe a curriculum framework that integrates principles, content, and organization from the two projects, and which satisfies the intent and requirement of both projects.

Klíčová slova

Real-time softwaresoftware intensive control systemssoftware engineering curriculum framework

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An RSIC-SE2004 Curriculum Framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the problem of educating software engineering professionals who can efficiently and effectively develop real-time software intensive control systems in the global community. A framework for developing curricula that support such education is presented. The curriculum framework is based on the work of two education projects: the ILERT (International Learning Environment for Real-Time Software Intensive Control System) project, and the software engineering efforts of theACM/IEEE-CS Joint Task Force on Computing Curricula. The authors describe a curriculum framework that integrates principles, content, and organization from the two projects, and which satisfies the intent and requirement of both projects.

  • Název v anglickém jazyce

    An RSIC-SE2004 Curriculum Framework

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the problem of educating software engineering professionals who can efficiently and effectively develop real-time software intensive control systems in the global community. A framework for developing curricula that support such education is presented. The curriculum framework is based on the work of two education projects: the ILERT (International Learning Environment for Real-Time Software Intensive Control System) project, and the software engineering efforts of theACM/IEEE-CS Joint Task Force on Computing Curricula. The authors describe a curriculum framework that integrates principles, content, and organization from the two projects, and which satisfies the intent and requirement of both projects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE Proceedings of International Multiconference on Computer Science and Information Technology - Real-Time Software

  • ISBN

    978-83-60810-14-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Wisla

  • Místo konání akce

    Wisla

  • Datum konání akce

    3. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku