ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F09%3APU82567" target="_blank" >RIV/00216305:26230/09:PU82567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems
Popis výsledku v původním jazyce
<p align=left>Due to the heavily software-centric nature of modern reactive and time-critical systems, there is an increasing demand for efficient development of high quality Real-Time Software-Intensive Control systems (RSIC). The study discussed in this paper is focused on the creation of ternational curriculum framework centred on RSIC - this important aspect of computer-system-control-software engineering education. The study explores the mechanism for involving students from multilingual, geographically separated institutions in a coordinated educational experience. It exposes them to the problems, methods, solution techniques, infrastructure, technologies, regulatory issues, and tools in the domain of dependable realtime, safety-critical, software-intensive control systems. The ultimate objective is the creation of a model RSIC curriculum, which can be used by engineering schools both in the USA and the EU.
Název v anglickém jazyce
ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems
Popis výsledku anglicky
<p align=left>Due to the heavily software-centric nature of modern reactive and time-critical systems, there is an increasing demand for efficient development of high quality Real-Time Software-Intensive Control systems (RSIC). The study discussed in this paper is focused on the creation of ternational curriculum framework centred on RSIC - this important aspect of computer-system-control-software engineering education. The study explores the mechanism for involving students from multilingual, geographically separated institutions in a coordinated educational experience. It exposes them to the problems, methods, solution techniques, infrastructure, technologies, regulatory issues, and tools in the domain of dependable realtime, safety-critical, software-intensive control systems. The ultimate objective is the creation of a model RSIC curriculum, which can be used by engineering schools both in the USA and the EU.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F1429" target="_blank" >GA102/08/1429: Bezpečnost a zabezpečení aplikací sítí vestavěných systémů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Automation, Mobile Robotics and Intelligent Systems
ISSN
1897-8649
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—