Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F09%3APU82567" target="_blank" >RIV/00216305:26230/09:PU82567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    <p align=left>Due to the heavily software-centric nature of modern reactive and time-critical systems, there is an increasing demand for efficient development of high quality Real-Time Software-Intensive Control systems (RSIC). The study discussed in this paper is focused on the creation of&nbsp;ternational curriculum framework centred on RSIC - this important aspect of computer-system-control-software engineering education. The study explores the mechanism for involving students from multilingual, geographically separated institutions in a coordinated educational experience. It exposes them to the problems, methods, solution techniques, infrastructure, technologies, regulatory issues, and tools in the domain of dependable realtime, safety-critical, software-intensive control systems. The ultimate objective is the creation of a model RSIC curriculum, which can be used by engineering schools both in the USA and the EU.

  • Název v anglickém jazyce

    ILERT - International Learning Environment for Real-Time Software-Intensive Control Systems

  • Popis výsledku anglicky

    <p align=left>Due to the heavily software-centric nature of modern reactive and time-critical systems, there is an increasing demand for efficient development of high quality Real-Time Software-Intensive Control systems (RSIC). The study discussed in this paper is focused on the creation of&nbsp;ternational curriculum framework centred on RSIC - this important aspect of computer-system-control-software engineering education. The study explores the mechanism for involving students from multilingual, geographically separated institutions in a coordinated educational experience. It exposes them to the problems, methods, solution techniques, infrastructure, technologies, regulatory issues, and tools in the domain of dependable realtime, safety-critical, software-intensive control systems. The ultimate objective is the creation of a model RSIC curriculum, which can be used by engineering schools both in the USA and the EU.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F08%2F1429" target="_blank" >GA102/08/1429: Bezpečnost a zabezpečení aplikací sítí vestavěných systémů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Automation, Mobile Robotics and Intelligent Systems

  • ISSN

    1897-8649

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus