Collective Intelligence Generation from User Contributed Content
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU82659" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU82659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Collective Intelligence Generation from User Contributed Content
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we provide a foundation for a new generation of services and tools. We define new ways of capturing, sharing and reusing information and intelligence provided by single users and communities, as well as organizations by enabling the extraction, generation, interpretation and management of Collective Intelligence from user generated digital multimedia content. Different layers of intelligence are generated, which together constitute the notion of Collective Intelligence. The automatic generation of Collective Intelligence constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since information from both the multimedia content and social aspects will be merged, while at the same time the social dynamics will be taken intoaccount. In the context of this work, we present two case studies an Emergency Response and a Consumers Social Group case study.
Název v anglickém jazyce
Collective Intelligence Generation from User Contributed Content
Popis výsledku anglicky
In this paper we provide a foundation for a new generation of services and tools. We define new ways of capturing, sharing and reusing information and intelligence provided by single users and communities, as well as organizations by enabling the extraction, generation, interpretation and management of Collective Intelligence from user generated digital multimedia content. Different layers of intelligence are generated, which together constitute the notion of Collective Intelligence. The automatic generation of Collective Intelligence constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since information from both the multimedia content and social aspects will be merged, while at the same time the social dynamics will be taken intoaccount. In the context of this work, we present two case studies an Emergency Response and a Consumers Social Group case study.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence
ISBN
978-3-642-01043-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
765-774
Počet stran knihy
1000
Název nakladatele
Springer Verlag
Místo vydání
Berlin
Kód UT WoS kapitoly
—