Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Collective Intelligence Generation from User Contributed Content

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU82659" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU82659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Collective Intelligence Generation from User Contributed Content

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we provide a foundation for a new generation of services and tools. We define new ways of capturing, sharing and reusing information and intelligence provided by single users and communities, as well as organizations by enabling the extraction, generation, interpretation and management of Collective Intelligence from user generated digital multimedia content. Different layers of intelligence are generated, which together constitute the notion of Collective Intelligence. The automatic generation of Collective Intelligence constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since information from both the multimedia content and social aspects will be merged, while at the same time the social dynamics will be taken intoaccount. In the context of this work, we present two case studies an Emergency Response and a Consumers Social Group case study.

  • Název v anglickém jazyce

    Collective Intelligence Generation from User Contributed Content

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we provide a foundation for a new generation of services and tools. We define new ways of capturing, sharing and reusing information and intelligence provided by single users and communities, as well as organizations by enabling the extraction, generation, interpretation and management of Collective Intelligence from user generated digital multimedia content. Different layers of intelligence are generated, which together constitute the notion of Collective Intelligence. The automatic generation of Collective Intelligence constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since information from both the multimedia content and social aspects will be merged, while at the same time the social dynamics will be taken intoaccount. In the context of this work, we present two case studies an Emergency Response and a Consumers Social Group case study.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence

  • ISBN

    978-3-642-01043-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    765-774

  • Počet stran knihy

    1000

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly