Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU82658" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU82658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work we propose intelligent, automated content analysis techniques for different media to extract knowledge from the multimedia content. Information derived from different sources/modalities will be analyzed and fused, in terms of spatiotemporal,personal and even social contextual information. In order to achieve this goal, semantic analysis will be applied to the content items, taking into account the content itself (e.g. text, images and video), as well as existing personal, social and contextual information (e.g. semantic and machine-processable metadata and tags). The above process exploits the so-called "Media Intelligence" towards the ultimate goal of identifying "Collective Intelligence", emerging from the collaboration and competitionamong people, empowering innovative services and user interactions. The utilization of "Media Intelligence" constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since semantic multimedia analysis has to fuse informati

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    In this work we propose intelligent, automated content analysis techniques for different media to extract knowledge from the multimedia content. Information derived from different sources/modalities will be analyzed and fused, in terms of spatiotemporal,personal and even social contextual information. In order to achieve this goal, semantic analysis will be applied to the content items, taking into account the content itself (e.g. text, images and video), as well as existing personal, social and contextual information (e.g. semantic and machine-processable metadata and tags). The above process exploits the so-called "Media Intelligence" towards the ultimate goal of identifying "Collective Intelligence", emerging from the collaboration and competitionamong people, empowering innovative services and user interactions. The utilization of "Media Intelligence" constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since semantic multimedia analysis has to fuse informati

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence

  • ISBN

    978-3-642-01043-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    723-732

  • Počet stran knihy

    1000

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly