Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU82658" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU82658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence
Popis výsledku v původním jazyce
In this work we propose intelligent, automated content analysis techniques for different media to extract knowledge from the multimedia content. Information derived from different sources/modalities will be analyzed and fused, in terms of spatiotemporal,personal and even social contextual information. In order to achieve this goal, semantic analysis will be applied to the content items, taking into account the content itself (e.g. text, images and video), as well as existing personal, social and contextual information (e.g. semantic and machine-processable metadata and tags). The above process exploits the so-called "Media Intelligence" towards the ultimate goal of identifying "Collective Intelligence", emerging from the collaboration and competitionamong people, empowering innovative services and user interactions. The utilization of "Media Intelligence" constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since semantic multimedia analysis has to fuse informati
Název v anglickém jazyce
Efficient Media Exploitation Towards Collective Intelligence
Popis výsledku anglicky
In this work we propose intelligent, automated content analysis techniques for different media to extract knowledge from the multimedia content. Information derived from different sources/modalities will be analyzed and fused, in terms of spatiotemporal,personal and even social contextual information. In order to achieve this goal, semantic analysis will be applied to the content items, taking into account the content itself (e.g. text, images and video), as well as existing personal, social and contextual information (e.g. semantic and machine-processable metadata and tags). The above process exploits the so-called "Media Intelligence" towards the ultimate goal of identifying "Collective Intelligence", emerging from the collaboration and competitionamong people, empowering innovative services and user interactions. The utilization of "Media Intelligence" constitutes a departure from traditional methods for information sharing, since semantic multimedia analysis has to fuse informati
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence
ISBN
978-3-642-01043-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
723-732
Počet stran knihy
1000
Název nakladatele
Springer Verlag
Místo vydání
Berlin
Kód UT WoS kapitoly
—