Acceleration of the Detail Driven Method for Hologram Generation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU89554" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU89554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Acceleration of the Detail Driven Method for Hologram Generation
Popis výsledku v původním jazyce
A hologram provides a view on a scene similarly to the real world and it can be used to display a virtual scene because it can be simulated numerically. However, the simulation is a computationally extensive task. Therefore, we accelerate it through enhancing the Detail Driven Method. The design of the original method allows us to reduce the number of samples and to limit variability of the elements without restricting the scene contents. No modification limits diffusiveness of a surface and no modification requires a minimum distance between the scene and the hologram. As a consequence, the computation time is reduced approximately 5x in a case of a common scene. Hence, the method is able to calculate a hologram of 4096x4096 samples from a scene of 800 triangles in about 3.1 hours on a regular 2.4 GHz CPU without any special hardware. This shows flexibility of the method and it indicates that the method is acceptable for practical use.
Název v anglickém jazyce
Acceleration of the Detail Driven Method for Hologram Generation
Popis výsledku anglicky
A hologram provides a view on a scene similarly to the real world and it can be used to display a virtual scene because it can be simulated numerically. However, the simulation is a computationally extensive task. Therefore, we accelerate it through enhancing the Detail Driven Method. The design of the original method allows us to reduce the number of samples and to limit variability of the elements without restricting the scene contents. No modification limits diffusiveness of a surface and no modification requires a minimum distance between the scene and the hologram. As a consequence, the computation time is reduced approximately 5x in a case of a common scene. Hence, the method is able to calculate a hologram of 4096x4096 samples from a scene of 800 triangles in about 3.1 hours on a regular 2.4 GHz CPU without any special hardware. This shows flexibility of the method and it indicates that the method is acceptable for practical use.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Optical Engineering
ISSN
0091-3286
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—