Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing Profit in Agent Business Model with Trust

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU89589" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU89589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing Profit in Agent Business Model with Trust

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of new technology also brings new areas where it would be appropriate to automatize or simulate human activity. One way to achieve this is to use agent systems. In these cases the agent as a software component represents the human decision-making process and acting on his behalf. To achieve its goals often needs to cooperate with other agents. Trustworthiness of these agents may play a key role in efforts to achieve these goals. In real life in these cases is decisions made based on the experience with that partner. How to handle with these experiences and how they determine the risk of cooperation is one of the topics of artificial intelligence. A possible solution is to use the principles of trust and reputation. There are many studies indifferent objectives. This article aims to propose a model of trust and reputation based on the standard human decision-making, with application mainly in the field of e-commerce.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing Profit in Agent Business Model with Trust

  • Popis výsledku anglicky

    Development of new technology also brings new areas where it would be appropriate to automatize or simulate human activity. One way to achieve this is to use agent systems. In these cases the agent as a software component represents the human decision-making process and acting on his behalf. To achieve its goals often needs to cooperate with other agents. Trustworthiness of these agents may play a key role in efforts to achieve these goals. In real life in these cases is decisions made based on the experience with that partner. How to handle with these experiences and how they determine the risk of cooperation is one of the topics of artificial intelligence. A possible solution is to use the principles of trust and reputation. There are many studies indifferent objectives. This article aims to propose a model of trust and reputation based on the standard human decision-making, with application mainly in the field of e-commerce.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD102%2F09%2FH042" target="_blank" >GD102/09/H042: Matematické a inženýrské metody pro vývoj spolehlivých a bezpečných paralelních a distribuovaných počítačových systémů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th EUROSIM Congress on Modelling and Simulation

  • ISBN

    978-80-01-04589-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech Technical University Publishing House

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Diplomat Hotel, Praha

  • Datum konání akce

    6. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku