Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F11%3APU95971" target="_blank" >RIV/00216305:26230/11:PU95971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline
Popis výsledku v původním jazyce
Traditional ray tracing algorithms tend to provide photorealistic results but at high computing costs. Rendering times of minutes or days are not exceptional. On the other side, hardware accelerated OpenGL rendering can provide real-time interaction withvirtual environment with unnoticeable rendering times. This paper attempts to bring these two together and attempts to give an answer on the difficulty of implementing real-time photorealistic rendering. The paper presents case study on mimicking of POV-Ray photorealistic rendering with accelerated OpenGL pipeline. The study shows the opportunity to accelerate some photorealistic algorithms by real-time approaches while, on the other side, it locates the parts that are difficult to replace by traditional real-time rendering paradigms. Particularly, it is shown how to implement primary and shadow rays and POV-Ray-like material model using accelerated OpenGL pipeline using modern shader technology. On the other side, the difficulties of
Název v anglickém jazyce
Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline
Popis výsledku anglicky
Traditional ray tracing algorithms tend to provide photorealistic results but at high computing costs. Rendering times of minutes or days are not exceptional. On the other side, hardware accelerated OpenGL rendering can provide real-time interaction withvirtual environment with unnoticeable rendering times. This paper attempts to bring these two together and attempts to give an answer on the difficulty of implementing real-time photorealistic rendering. The paper presents case study on mimicking of POV-Ray photorealistic rendering with accelerated OpenGL pipeline. The study shows the opportunity to accelerate some photorealistic algorithms by real-time approaches while, on the other side, it locates the parts that are difficult to replace by traditional real-time rendering paradigms. Particularly, it is shown how to implement primary and shadow rays and POV-Ray-like material model using accelerated OpenGL pipeline using modern shader technology. On the other side, the difficulties of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WSCG'2011 Communication Papers Proceedings
ISBN
978-80-86943-82-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
149-156
Název nakladatele
University of West Bohemia in Pilsen
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
21. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—