Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F11%3APU95971" target="_blank" >RIV/00216305:26230/11:PU95971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditional ray tracing algorithms tend to provide photorealistic results but at high computing costs. Rendering times of minutes or days are not exceptional. On the other side, hardware accelerated OpenGL rendering can provide real-time interaction withvirtual environment with unnoticeable rendering times. This paper attempts to bring these two together and attempts to give an answer on the difficulty of implementing real-time photorealistic rendering. The paper presents case study on mimicking of POV-Ray photorealistic rendering with accelerated OpenGL pipeline. The study shows the opportunity to accelerate some photorealistic algorithms by real-time approaches while, on the other side, it locates the parts that are difficult to replace by traditional real-time rendering paradigms. Particularly, it is shown how to implement primary and shadow rays and POV-Ray-like material model using accelerated OpenGL pipeline using modern shader technology. On the other side, the difficulties of

  • Název v anglickém jazyce

    Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline

  • Popis výsledku anglicky

    Traditional ray tracing algorithms tend to provide photorealistic results but at high computing costs. Rendering times of minutes or days are not exceptional. On the other side, hardware accelerated OpenGL rendering can provide real-time interaction withvirtual environment with unnoticeable rendering times. This paper attempts to bring these two together and attempts to give an answer on the difficulty of implementing real-time photorealistic rendering. The paper presents case study on mimicking of POV-Ray photorealistic rendering with accelerated OpenGL pipeline. The study shows the opportunity to accelerate some photorealistic algorithms by real-time approaches while, on the other side, it locates the parts that are difficult to replace by traditional real-time rendering paradigms. Particularly, it is shown how to implement primary and shadow rays and POV-Ray-like material model using accelerated OpenGL pipeline using modern shader technology. On the other side, the difficulties of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WSCG'2011 Communication Papers Proceedings

  • ISBN

    978-80-86943-82-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    149-156

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia in Pilsen

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    21. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku