Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F11%3APU96101" target="_blank" >RIV/00216305:26230/11:PU96101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Line detection in raster images is frequently performed using the Hough Transform. Hough Transform for line detection is difficult to accelerate using the GPU because it essentially requires rasterization of sinusoids into a highresolution raster of accumulators, which is not a suitable task for GPU. This paper presents a GPU implementation of the PClines - a new parameterization of lines for the Hough Transform. PClines are a point-to-line-mapping and thus the detection of lines uses the graphics processor to rasterize lines into a rectangular frame buffer which is a task very natural and effective on the GPU. The OpenGL 3.3 pipeline is used to efficiently perform the whole of the PClines-based Hough Transform on the GPU. Experimental evaluation showsthat even for high-resolution input images with complicated content, the line detector performs easily in real time, which allows for different practical applications.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL

  • Popis výsledku anglicky

    Line detection in raster images is frequently performed using the Hough Transform. Hough Transform for line detection is difficult to accelerate using the GPU because it essentially requires rasterization of sinusoids into a highresolution raster of accumulators, which is not a suitable task for GPU. This paper presents a GPU implementation of the PClines - a new parameterization of lines for the Hough Transform. PClines are a point-to-line-mapping and thus the detection of lines uses the graphics processor to rasterize lines into a rectangular frame buffer which is a task very natural and effective on the GPU. The OpenGL 3.3 pipeline is used to efficiently perform the whole of the PClines-based Hough Transform on the GPU. Experimental evaluation showsthat even for high-resolution input images with complicated content, the line detector performs easily in real time, which allows for different practical applications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7H10014" target="_blank" >7H10014: Smart Multicore Embedded SYstems</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of SCCG 2011

  • ISBN

    978-80-223-3018-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Comenius University in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Viničné

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku