Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F11%3APU96101" target="_blank" >RIV/00216305:26230/11:PU96101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL
Popis výsledku v původním jazyce
Line detection in raster images is frequently performed using the Hough Transform. Hough Transform for line detection is difficult to accelerate using the GPU because it essentially requires rasterization of sinusoids into a highresolution raster of accumulators, which is not a suitable task for GPU. This paper presents a GPU implementation of the PClines - a new parameterization of lines for the Hough Transform. PClines are a point-to-line-mapping and thus the detection of lines uses the graphics processor to rasterize lines into a rectangular frame buffer which is a task very natural and effective on the GPU. The OpenGL 3.3 pipeline is used to efficiently perform the whole of the PClines-based Hough Transform on the GPU. Experimental evaluation showsthat even for high-resolution input images with complicated content, the line detector performs easily in real time, which allows for different practical applications.
Název v anglickém jazyce
Real-Time Detection of Lines using Parallel Coordinates and OpenGL
Popis výsledku anglicky
Line detection in raster images is frequently performed using the Hough Transform. Hough Transform for line detection is difficult to accelerate using the GPU because it essentially requires rasterization of sinusoids into a highresolution raster of accumulators, which is not a suitable task for GPU. This paper presents a GPU implementation of the PClines - a new parameterization of lines for the Hough Transform. PClines are a point-to-line-mapping and thus the detection of lines uses the graphics processor to rasterize lines into a rectangular frame buffer which is a task very natural and effective on the GPU. The OpenGL 3.3 pipeline is used to efficiently perform the whole of the PClines-based Hough Transform on the GPU. Experimental evaluation showsthat even for high-resolution input images with complicated content, the line detector performs easily in real time, which allows for different practical applications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7H10014" target="_blank" >7H10014: Smart Multicore Embedded SYstems</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of SCCG 2011
ISBN
978-80-223-3018-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Comenius University in Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Viničné
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—