Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F12%3APU101857" target="_blank" >RIV/00216305:26230/12:PU101857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382297" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382297</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, the flight guidance equipment supplies practically all the information, required for aircraft navigation. Pseudo-realistic terrain visualization is undoubtedly an important part of this information. Although modern graphics processors are ableto render realistic terrain at interactive frame rates, in some applications, it is beneficial to use low-power graphics hardware, perhaps from weight or power supply capacity restrictions. These low-power graphics processors typically manifest much lower computational power than conventional hardware, severely limiting the capability of terrain visualization. A novel method for caching terrain tiles is presented in this paper, enabling faster and more detailed terrain rendering, using lighter devices that consume less power. The main focus was on memory and time efficiency on common low-power graphics hardware. The terrain rendering algorithm being employed in our implementation is derived from the seamless patches algorithm. Different
Název v anglickém jazyce
Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis
Popis výsledku anglicky
Nowadays, the flight guidance equipment supplies practically all the information, required for aircraft navigation. Pseudo-realistic terrain visualization is undoubtedly an important part of this information. Although modern graphics processors are ableto render realistic terrain at interactive frame rates, in some applications, it is beneficial to use low-power graphics hardware, perhaps from weight or power supply capacity restrictions. These low-power graphics processors typically manifest much lower computational power than conventional hardware, severely limiting the capability of terrain visualization. A novel method for caching terrain tiles is presented in this paper, enabling faster and more detailed terrain rendering, using lighter devices that consume less power. The main focus was on memory and time efficiency on common low-power graphics hardware. The terrain rendering algorithm being employed in our implementation is derived from the seamless patches algorithm. Different
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01010678" target="_blank" >TA01010678: Chytrý autopilot</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 31st Digital Avionics Systems Conference
ISBN
978-1-4673-1699-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Williamsburg, VA, USA
Místo konání akce
Williamsburg, VA
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—