Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F12%3APU101857" target="_blank" >RIV/00216305:26230/12:PU101857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382297" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382297</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, the flight guidance equipment supplies practically all the information, required for aircraft navigation. Pseudo-realistic terrain visualization is undoubtedly an important part of this information. Although modern graphics processors are ableto render realistic terrain at interactive frame rates, in some applications, it is beneficial to use low-power graphics hardware, perhaps from weight or power supply capacity restrictions. These low-power graphics processors typically manifest much lower computational power than conventional hardware, severely limiting the capability of terrain visualization. A novel method for caching terrain tiles is presented in this paper, enabling faster and more detailed terrain rendering, using lighter devices that consume less power. The main focus was on memory and time efficiency on common low-power graphics hardware. The terrain rendering algorithm being employed in our implementation is derived from the seamless patches algorithm. Different

  • Název v anglickém jazyce

    Terrain Rendering Algorithm Performance Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the flight guidance equipment supplies practically all the information, required for aircraft navigation. Pseudo-realistic terrain visualization is undoubtedly an important part of this information. Although modern graphics processors are ableto render realistic terrain at interactive frame rates, in some applications, it is beneficial to use low-power graphics hardware, perhaps from weight or power supply capacity restrictions. These low-power graphics processors typically manifest much lower computational power than conventional hardware, severely limiting the capability of terrain visualization. A novel method for caching terrain tiles is presented in this paper, enabling faster and more detailed terrain rendering, using lighter devices that consume less power. The main focus was on memory and time efficiency on common low-power graphics hardware. The terrain rendering algorithm being employed in our implementation is derived from the seamless patches algorithm. Different

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01010678" target="_blank" >TA01010678: Chytrý autopilot</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31st Digital Avionics Systems Conference

  • ISBN

    978-1-4673-1699-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Williamsburg, VA, USA

  • Místo konání akce

    Williamsburg, VA

  • Datum konání akce

    14. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku