Nahazování záře: Algoritmus pro globální osvětlení fungující na grafickém akcelerátoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03111850" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03111850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
Fast global illumination computation is a challenge in several fields such as lighting simulation and computergenerated visual effects for movies. To this end, the irradiance caching algorithm is commonly used since it provides high-quality rendering ina reasonable time. However this algorithm relies on a spatial data structure in which nearest-neighbors queries and data insertions are performed alternately within a single rendering step. Due to this central and permanently modified data structure, theirradiance caching algorithm cannot be easily implemented on graphics hardware. This paper proposes a novel approach to global illumination using irradiance and radiance cache: the radiance cache splatting. This method directly meets the processing constraints of graphics hardware since it avoids the need of complex data structure and algorithms. Moreover, the rendering quality remains identical to classical irradiance and radiance caching.
Název v anglickém jazyce
Radiance Cache Splatting: A GPU-Friendly Global Illumination Algorithm
Popis výsledku anglicky
Fast global illumination computation is a challenge in several fields such as lighting simulation and computergenerated visual effects for movies. To this end, the irradiance caching algorithm is commonly used since it provides high-quality rendering ina reasonable time. However this algorithm relies on a spatial data structure in which nearest-neighbors queries and data insertions are performed alternately within a single rendering step. Due to this central and permanently modified data structure, theirradiance caching algorithm cannot be easily implemented on graphics hardware. This paper proposes a novel approach to global illumination using irradiance and radiance cache: the radiance cache splatting. This method directly meets the processing constraints of graphics hardware since it avoids the need of complex data structure and algorithms. Moreover, the rendering quality remains identical to classical irradiance and radiance caching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Eurographics Symposium on Rendering
ISBN
3-905673-23-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
55-64
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Konstanz
Datum konání akce
29. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—