Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120024" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping
Popis výsledku v původním jazyce
Radiance and irradiance caching are efficient global illumination algorithms based on interpolating indirect illumination from a sparse set of cached values. In this paper we propose an adaptive algorithm for guiding spatial density of the cached valuesin radiance and irradiance caching. The density is adapted to the rate of change of indirect illumination in order to avoid visible interpolation artifacts and produce smooth interpolated illumination. In addition, we discuss some practical problems arising in the implementation of radiance and irradiance caching, and propose techniques for solving those problems. Namely, the neighbor clamping heuristic is proposed as a robust means for detecting small sources of indirect illumination and for dealing with problems caused by ray leaking through small gaps between adjacent polygons.
Název v anglickém jazyce
Making Radiance and Irradiance Caching Practical: Adaptive Caching and Neighbor Clamping
Popis výsledku anglicky
Radiance and irradiance caching are efficient global illumination algorithms based on interpolating indirect illumination from a sparse set of cached values. In this paper we propose an adaptive algorithm for guiding spatial density of the cached valuesin radiance and irradiance caching. The density is adapted to the rate of change of indirect illumination in order to avoid visible interpolation artifacts and produce smooth interpolated illumination. In addition, we discuss some practical problems arising in the implementation of radiance and irradiance caching, and propose techniques for solving those problems. Namely, the neighbor clamping heuristic is proposed as a robust means for detecting small sources of indirect illumination and for dealing with problems caused by ray leaking through small gaps between adjacent polygons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rendering Techniques 2006
ISBN
3-905673-35-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
127-138
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Nicosia
Datum konání akce
26. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—