Vehicle Re-Identification for Automatic Video Traffic Surveillance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F16%3APU121634" target="_blank" >RIV/00216305:26230/16:PU121634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPRW.2016.195" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CVPRW.2016.195</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPRW.2016.195" target="_blank" >10.1109/CVPRW.2016.195</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle Re-Identification for Automatic Video Traffic Surveillance
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes an approach to the vehicle re-identification problem in a multiple camera system. We focused on the re-identification itself assuming that the vehicle detection problem is already solved including extraction of a full-fledged 3D bounding box. The re-identification problem is solved by using color histograms and histograms of oriented gradients by a linear regressor. The features are used in separate models in order to get the best results in the shortest CPU computation time. The proposed method works with a high accuracy (60% true positives retrieved with 10% false positive rate on a challenging subset of the test data) in 85 milliseconds of the CPU (Core i7) computation time per one vehicle re-identification assuming the fullHD resolution video input. The applications of this work include finding important parameters such as travel time, traffic flow, or traffic information in a distributed traffic surveillance and monitoring system.
Název v anglickém jazyce
Vehicle Re-Identification for Automatic Video Traffic Surveillance
Popis výsledku anglicky
This paper proposes an approach to the vehicle re-identification problem in a multiple camera system. We focused on the re-identification itself assuming that the vehicle detection problem is already solved including extraction of a full-fledged 3D bounding box. The re-identification problem is solved by using color histograms and histograms of oriented gradients by a linear regressor. The features are used in separate models in order to get the best results in the shortest CPU computation time. The proposed method works with a high accuracy (60% true positives retrieved with 10% false positive rate on a challenging subset of the test data) in 85 milliseconds of the CPU (Core i7) computation time per one vehicle re-identification assuming the fullHD resolution video input. The applications of this work include finding important parameters such as travel time, traffic flow, or traffic information in a distributed traffic surveillance and monitoring system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Workshop on Automatic Traffic Surveillance (CVPR 2016)
ISBN
978-0-7695-4989-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1568-1574
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Las Vegas
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
26. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000391572100188