Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extending Networking Curriculum with Applied Artificial Intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F19%3APU134165" target="_blank" >RIV/00216305:26230/19:PU134165 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9000455" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9000455</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000455" target="_blank" >10.1109/EAEEIE46886.2019.9000455</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extending Networking Curriculum with Applied Artificial Intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Artificial Intelligence (AI) and related technologies like data mining, machine learning or neural networks became very popular in recent years. Many IT companies today require graduated students to understand and be able to apply these technologies. Application potential of AI is not limited only to robotics, image processing or intelligent agents but also in engineering areas like computer networking and communication. However, on most universities, networking courses focus mainly on transmission protocols, network services and hardware design only while AI, machine learning or neural networks are taught separately. This causes a gap that emerges between AI theory and engineering approach. Thus, teachers of engineering courses are challenged how to introduce their students to an application of AI in the engineering areas, e.g., electronics, communication, embedded systems, power grids, etc. This paper shows how selected AI techniques presently used in computer networks can be incorporated into networking curriculum and demonstrated to students which extends student competencies and prepares them better into future jobs. We also present two case studies where AI techniques are applied on networking data in order to solve typical engineering problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Extending Networking Curriculum with Applied Artificial Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    Artificial Intelligence (AI) and related technologies like data mining, machine learning or neural networks became very popular in recent years. Many IT companies today require graduated students to understand and be able to apply these technologies. Application potential of AI is not limited only to robotics, image processing or intelligent agents but also in engineering areas like computer networking and communication. However, on most universities, networking courses focus mainly on transmission protocols, network services and hardware design only while AI, machine learning or neural networks are taught separately. This causes a gap that emerges between AI theory and engineering approach. Thus, teachers of engineering courses are challenged how to introduce their students to an application of AI in the engineering areas, e.g., electronics, communication, embedded systems, power grids, etc. This paper shows how selected AI techniques presently used in computer networks can be incorporated into networking curriculum and demonstrated to students which extends student competencies and prepares them better into future jobs. We also present two case studies where AI techniques are applied on networking data in order to solve typical engineering problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TF03000029" target="_blank" >TF03000029: Monitorování a digitální forenzní analýza prostředí IoT (IRONSTONE)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of EAEEIE 2019

  • ISBN

    978-1-7281-3222-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    11-16

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    Ruse

  • Místo konání akce

    Ruse

  • Datum konání akce

    4. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000719758500043