Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Finding an Optimal Route of a Consignment in a Seaport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F19%3APU134192" target="_blank" >RIV/00216305:26230/19:PU134192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8880154" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8880154</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICITE.2019.8880154" target="_blank" >10.1109/ICITE.2019.8880154</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Finding an Optimal Route of a Consignment in a Seaport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the functioning of the seaport in terms of a consignment transshipment and transporting processes proceeding in it. Existing methods for presenting and modelling port activities, classical methods for finding optimal routes using the set-theoretic model, DEA method and Bellman's optimality principle are considered.The authors propose to consider the seaport as a graph, the nodes of which are warehouses and berths, and the sea road and land seaport gates are the endpoints for the cargo intraport routes.We propose in this study to decompose the route into separate transitions with the detection for the optimizing at each stage in accordance with the principles of dynamic programming. To determine the optimal transition, a metric of optimal routes has been developed. It is based on three main factors: the remoteness of the designated berth from the transition node (place, where transition is planned); total performance of technological lines selected for transshipment; total cost of cargo operations.Moreover, authors offer to use a system with a dynamic priority as appropriate one for planning operations of a universal cargo terminal, since use of dynamic priority allows to take into account changes in the external environment and internal terminal performance indicators, affecting the actual schedule of processes.

  • Název v anglickém jazyce

    Finding an Optimal Route of a Consignment in a Seaport

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the functioning of the seaport in terms of a consignment transshipment and transporting processes proceeding in it. Existing methods for presenting and modelling port activities, classical methods for finding optimal routes using the set-theoretic model, DEA method and Bellman's optimality principle are considered.The authors propose to consider the seaport as a graph, the nodes of which are warehouses and berths, and the sea road and land seaport gates are the endpoints for the cargo intraport routes.We propose in this study to decompose the route into separate transitions with the detection for the optimizing at each stage in accordance with the principles of dynamic programming. To determine the optimal transition, a metric of optimal routes has been developed. It is based on three main factors: the remoteness of the designated berth from the transition node (place, where transition is planned); total performance of technological lines selected for transshipment; total cost of cargo operations.Moreover, authors offer to use a system with a dynamic priority as appropriate one for planning operations of a universal cargo terminal, since use of dynamic priority allows to take into account changes in the external environment and internal terminal performance indicators, affecting the actual schedule of processes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International Conference on Intelligent Transportation Engineering (ICITE)

  • ISBN

    978-1-7281-4553-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    29-33

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    5. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000591798700007