Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selection and Allocation of a Warehouse Linked to Reloading Terminal and Seaport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F18%3A00001343" target="_blank" >RIV/75081431:_____/18:00001343 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27230/18:10240696 RIV/61989100:27730/18:10240696

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selection and Allocation of a Warehouse Linked to Reloading Terminal and Seaport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Combined transport provides great possibilities for material reloading in terminals or warehouses. However, this cannot be done without a tailored warehouse, geographically suitable for all stakeholders, technically adequate for the handled material, providing the required service while keeping the transport costs at minimum. Allocation design and warehouse erection, connecting the warehouse with the reloading terminal - the seaport, provides an ever-increasing number of options and solutions in the form of integrated freight trains and regular container trains linking seaports with reloading terminals, which significantly saves transport costs and allows for more route and transport type combinations. The paper presents how a suitable warehouse is selected and how its allocation is decided on to cater to transport of the material through the reloading terminal and the seaport. Warehouse allocation was proposed using the Cooper iteration method. The given warehouse location will ensure the optimal cost of shipping and deliveries to individual customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Selection and Allocation of a Warehouse Linked to Reloading Terminal and Seaport

  • Popis výsledku anglicky

    Combined transport provides great possibilities for material reloading in terminals or warehouses. However, this cannot be done without a tailored warehouse, geographically suitable for all stakeholders, technically adequate for the handled material, providing the required service while keeping the transport costs at minimum. Allocation design and warehouse erection, connecting the warehouse with the reloading terminal - the seaport, provides an ever-increasing number of options and solutions in the form of integrated freight trains and regular container trains linking seaports with reloading terminals, which significantly saves transport costs and allows for more route and transport type combinations. The paper presents how a suitable warehouse is selected and how its allocation is decided on to cater to transport of the material through the reloading terminal and the seaport. Warehouse allocation was proposed using the Cooper iteration method. The given warehouse location will ensure the optimal cost of shipping and deliveries to individual customers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1404" target="_blank" >LO1404: Trvale udržitelný rozvoj Centra ENET</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nase More

  • ISSN

    0469-6255

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    169-173

  • Kód UT WoS článku

    000449796600002

  • EID výsledku v databázi Scopus