Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Silhouette Extraction for Shadow Volumes Using Potentially Visible Sets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F19%3APU134948" target="_blank" >RIV/00216305:26230/19:PU134948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/11975/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/11975/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/JWSCG.2019.27.1.2" target="_blank" >10.24132/JWSCG.2019.27.1.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Silhouette Extraction for Shadow Volumes Using Potentially Visible Sets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we present a novel approach for accelerated silhouette computation based on potentially visible sets stored in the octree acceleration structure. Scene space, where the light source can appear, is subdivided into voxels.  The octree voxels contain two precomputed sets of edges that potentially or always belong to the silhouette. We also propose a novel method of octree compression for reduction of the memory footprint of the resulting acceleration structure. Using our novel technique we were able to considerably decrease the silhouette computational complexity and reduce its sensitivity to the number of edges.

  • Název v anglickém jazyce

    Silhouette Extraction for Shadow Volumes Using Potentially Visible Sets

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present a novel approach for accelerated silhouette computation based on potentially visible sets stored in the octree acceleration structure. Scene space, where the light source can appear, is subdivided into voxels.  The octree voxels contain two precomputed sets of edges that potentially or always belong to the silhouette. We also propose a novel method of octree compression for reduction of the memory footprint of the resulting acceleration structure. Using our novel technique we were able to considerably decrease the silhouette computational complexity and reduce its sensitivity to the number of edges.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision (WSCG)

  • ISBN

    978-80-86943-37-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Název nakladatele

    Union Agency

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    27. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku