Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Black-box Audit of YouTube's Video Recommendation: Investigation of Misinformation Filter Bubble Dynamics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F22%3APU146535" target="_blank" >RIV/00216305:26230/22:PU146535 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijcai.org/proceedings/2022/749" target="_blank" >https://www.ijcai.org/proceedings/2022/749</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24963/ijcai.2022/749" target="_blank" >10.24963/ijcai.2022/749</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Black-box Audit of YouTube's Video Recommendation: Investigation of Misinformation Filter Bubble Dynamics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigated the creation and bursting dynamics of misinformation filter bubbles on YouTube using a black-box sockpuppeting audit technique. In this study, pre-programmed agents acting as YouTube users stimulated YouTube's recommender systems: they first watched a series of misinformation promoting videos (bubble creation) and then a series of misinformation debunking videos (bubble bursting). Meanwhile, agents recorded videos recommended to them by YouTube. After manually annotating these recommendations, we were able to quantify the portion of misinformative videos among them. The results confirm the creation of filter bubbles (albeit not in all situations) and show that these bubbles can be bursted by watching credible content. Drawing a direct comparison with a previous study, we do not see improvements in overall quantities of misinformation recommended.

  • Název v anglickém jazyce

    Black-box Audit of YouTube's Video Recommendation: Investigation of Misinformation Filter Bubble Dynamics

  • Popis výsledku anglicky

    We investigated the creation and bursting dynamics of misinformation filter bubbles on YouTube using a black-box sockpuppeting audit technique. In this study, pre-programmed agents acting as YouTube users stimulated YouTube's recommender systems: they first watched a series of misinformation promoting videos (bubble creation) and then a series of misinformation debunking videos (bubble bursting). Meanwhile, agents recorded videos recommended to them by YouTube. After manually annotating these recommendations, we were able to quantify the portion of misinformative videos among them. The results confirm the creation of filter bubbles (albeit not in all situations) and show that these bubbles can be bursted by watching credible content. Drawing a direct comparison with a previous study, we do not see improvements in overall quantities of misinformation recommended.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Thirty-First International Joint Conference on Artificial Intelligence Sister Conferences Best Papers

  • ISBN

    9781956792003

  • ISSN

    1045-0823

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5349-5353

  • Název nakladatele

    International Joint Conferences on Artificial Intelligence

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    23. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku