Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New approach to teaching of differential equations in application tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26310%2F16%3APU117860" target="_blank" >RIV/00216305:26310/16:PU117860 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26310/16:PU117861

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New approach to teaching of differential equations in application tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with a new approach to teaching how to solve application tasks from physical chemistry and chemical engineering in computer aided teaching of mathematics at Faculty of Chemistry of the Brno University of Technology. These application tasks require solving separable and first order differential equations. The contribution focuses on method of teaching of the solution which has to be used by students while solving individually assigned task, evaluation of these tasks and experience gained.

  • Název v anglickém jazyce

    New approach to teaching of differential equations in application tasks

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with a new approach to teaching how to solve application tasks from physical chemistry and chemical engineering in computer aided teaching of mathematics at Faculty of Chemistry of the Brno University of Technology. These application tasks require solving separable and first order differential equations. The contribution focuses on method of teaching of the solution which has to be used by students while solving individually assigned task, evaluation of these tasks and experience gained.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů