Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Politika pravdy II: Observace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F17%3APU131541" target="_blank" >RIV/00216305:26420/17:PU131541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Politika pravdy II: Observace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Druhá kapitola dlouhodobého výzkumného cyklu s podnázvem Observace si klade za cíl přiblížit podoby observačních strategií v současném videu a filmu. Observační metody provází dokumentární film napříč jeho vývojem, a je proto namístě klást si otázku, jaký vývoj prodělaly v posledních desetiletích na poli umění a zda lze skrze ně nahlédnout způsob, jakým současní umělci uvažují o společenském či politickém vývoji, o proměně prostředí, v němž žijí, nebo o způsobu, jak se mění životní a pracovní podmínky. Podle nás je totiž možné tvrdit, že již samotná potřeba užití observačního módu může představovat reakci na aktuální stav společnosti. Zřetelněji to pak vychází najevo tehdy, kdy se začneme zabývat důvody a kontextem, v němž se tvůrce rozhodne po dané metodě sáhnout.

  • Název v anglickém jazyce

    Politics of Truth II: Observation

  • Popis výsledku anglicky

    The second chapter of the long-term research cycle subtitled Observation aims to review the forms of observation strategies in contemporary video and film. Observation methods have accompanied documentary film throughout its development and it is therefore time to ask how they have developed during the past decades within the domain of art and whether we can look at them to catch a glimpse of the way contemporary artists think about social or political developments, the transformation of the environment they live in, or how life and working conditions change. We maintain that it is safe to say that even the need to use the observation mode itself may constitute a response to the current state of society. This becomes clearer when we begin to study the reasons and context in which an artist decides to opt for this method.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů