I am not your lesbo! K diskurzu o soukromí „snící rebelky“
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F21%3APU141085" target="_blank" >RIV/00216305:26420/21:PU141085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://artalk.cz/2021/06/14/i-am-not-your-lesbo-k-diskurzu-o-soukromi-snici-rebelky/" target="_blank" >https://artalk.cz/2021/06/14/i-am-not-your-lesbo-k-diskurzu-o-soukromi-snici-rebelky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
I am not your lesbo! K diskurzu o soukromí „snící rebelky“
Popis výsledku v původním jazyce
O Toyen se ví, že o sobě mluvil/a v mužském rodě a nosil/a mužské šaty, přesto ale dějiny umění tento fakt ignorují a velmi často používají v textech o něm/ní ženský rod. Také aktuální výstava Toyen: Snící rebelka ve Valdštejnské jízdárně, která souborně představuje celoživotní dílo Toyen, tento aspekt jeho/jejího života nijak zvlášť neproblematizuje. Ladislav Zikmund-Lender se proto ve svém komentáři zamýšlí nad tím, jak umělec/umělkyně sebe chápal/a, jak se to promítalo do její/jeho tvorby, jakým způsobem určují heteronormativní představy často vystavení jejího/jeho díla, a připomíná i další současné motivy, které při interpretaci děl od Toyen dnešním historikům a historičkám umění unikají.
Název v anglickém jazyce
I am not your lesbo! On the discourse on the privacy of the "dreaming rebel"
Popis výsledku anglicky
Toyen is known to have spoken of himself in a masculine gender and to wear a masculine dress, but art history ignores this fact and very often uses the feminine gender in texts about him. Also, the current exhibition Toyen: The Dreaming Rebel in the Wallenstein Riding School, which collectively presents Toyen's lifelong work, does not particularly discuss this aspect of his / her life. In his commentary, Ladislav Zikmund-Lender therefore reflects on how the artist understood himself / herself, how this was reflected in her / his work, how heteronormative ideas often determine the exhibition of his / her work, and recalls other contemporary motives. , which escape today's historians and art historians when interpreting works by Toyen.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů