Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celoživotní vzdělávání z pohledu marketingu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F06%3APU65751" target="_blank" >RIV/00216305:26510/06:PU65751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-life Education from Marketing Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the trend of long-life education and the application of marketing approach in the conditions of the Czech Republic. Contemporary society is characterized especially by the terms such as: change, uncertainty, knowledge, information,globalization etc. We are also touched by these terms in the educational system; we have to be aware of the fact that the education itself ages faster and faster. The sense should be so as the educated person could be employed without any problem, so ashis/her competence would comply with topical needs of labor market. Nevertheless, this task is not easy, as requirements of labor market are variable, much like the overall contemporary world. The learning is becoming a long-life task. If the universities want to comply with their mission - i.e. to prepare people for their lives - not only must they develop their field in such a way so as it corresponds with the requirements of contemporary world, but also they must expand their care fr

  • Název v anglickém jazyce

    Long-life Education from Marketing Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the trend of long-life education and the application of marketing approach in the conditions of the Czech Republic. Contemporary society is characterized especially by the terms such as: change, uncertainty, knowledge, information,globalization etc. We are also touched by these terms in the educational system; we have to be aware of the fact that the education itself ages faster and faster. The sense should be so as the educated person could be employed without any problem, so ashis/her competence would comply with topical needs of labor market. Nevertheless, this task is not easy, as requirements of labor market are variable, much like the overall contemporary world. The learning is becoming a long-life task. If the universities want to comply with their mission - i.e. to prepare people for their lives - not only must they develop their field in such a way so as it corresponds with the requirements of contemporary world, but also they must expand their care fr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    VADYBA Management

  • ISSN

    1822-3133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    02

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    EE - Estonská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    136-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus