Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MANAGEMENT ŽIVOTNÍHO CYKLU A DESTINACE CESTOVNÍHO RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73461" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on interconnecting the destination and the life cycle management (LCM) by applying the classical economic and marketing model of the "product life cycle" to tourist destinations in the Czech Republic. By applying suitably selected indicators with necessary corrections to allow for some other phenomena and processes (e.g. globalization and urbanization), quantitative and qualitative changes in destinations may be observed as a result of the development of the tourist industry in the Czech Republic. The LCM is an application of the Life-Cycle Thinking (LCT) approach whose aim is to steer the life cycle of products and services towards sustainable development. The LCM might be a systematic connection between the destination and sustainable development in, e.g., the Destination Management; it is a set of guiding principles and tools used in areas such as planning, organizing, promotion and decision.-making processes. The LCM is flexible integrated management that includes

  • Název v anglickém jazyce

    LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on interconnecting the destination and the life cycle management (LCM) by applying the classical economic and marketing model of the "product life cycle" to tourist destinations in the Czech Republic. By applying suitably selected indicators with necessary corrections to allow for some other phenomena and processes (e.g. globalization and urbanization), quantitative and qualitative changes in destinations may be observed as a result of the development of the tourist industry in the Czech Republic. The LCM is an application of the Life-Cycle Thinking (LCT) approach whose aim is to steer the life cycle of products and services towards sustainable development. The LCM might be a systematic connection between the destination and sustainable development in, e.g., the Destination Management; it is a set of guiding principles and tools used in areas such as planning, organizing, promotion and decision.-making processes. The LCM is flexible integrated management that includes

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    USING EVENTS AND FESTIVALS TO DEVELOP TOURISM

  • ISSN

    1888-1734

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    259

  • Strana od-do

    29-287

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus