Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace životního cyklu a obchodní přístup

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73445" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTEGRATION OF LIFE CYCLE AS A BUSINESS APPROACH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In her paper, the author analyzes the connection between the life cycle of products and services and life cycle management using tools that help reduce negative impacts of business activities on the environment, such as the quantitative and qualitative tools. From the holistic point of view, this analysis in fact encompasses the entire life cycle of products and services. Every business activity impacts the social, economic or environmental levels in one way or another. Life Cycle Management (LCM) has been developed as an integrated concept for managing the total life cycle of products and services towards more sustainable consumption and production patterns. LCM stems from changed conditions in the business environment, besides a traditional focus onperformance and departments, it is being extended to include the acquisition of information on clients, particularly in connection with their requirements on products and services, responses to market situations, changing technologies, an

  • Název v anglickém jazyce

    INTEGRATION OF LIFE CYCLE AS A BUSINESS APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    In her paper, the author analyzes the connection between the life cycle of products and services and life cycle management using tools that help reduce negative impacts of business activities on the environment, such as the quantitative and qualitative tools. From the holistic point of view, this analysis in fact encompasses the entire life cycle of products and services. Every business activity impacts the social, economic or environmental levels in one way or another. Life Cycle Management (LCM) has been developed as an integrated concept for managing the total life cycle of products and services towards more sustainable consumption and production patterns. LCM stems from changed conditions in the business environment, besides a traditional focus onperformance and departments, it is being extended to include the acquisition of information on clients, particularly in connection with their requirements on products and services, responses to market situations, changing technologies, an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    1255

  • Strana od-do

    521-1775

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus