NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73773" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou stále vzrůstajícího počtu případů úspěšného užívání starých bojových filosofií v podnikatelské praxi. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii " vítězství bez boje", tedy dosažení cíle bez přímého střetu s konkurenční firmou. V závěru dochází k názoru, že bojové filosofie jsou stále více a častěji začleňovány do klasického pojetí strategického řízení firmy a stávají se tak jejich běžnou součástí.
Název v anglickém jazyce
NEW TRENDS IN COMPETITIVE STRATEGIES OF COMPANIES
Popis výsledku anglicky
The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victoryon the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated intoclassical approach of strategic firm control and become its integral part.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY Sekce Management v novém prostředí
ISBN
978-80-86633-85-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
9-13
Název nakladatele
MZLU, Provozně ekonomická fakulta.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 3. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—