INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73774" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73774 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou firemních konkurenčních strategií. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně a dlouhodobě bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii "vítězství bez boje", tedy dosažení strategického cíle bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. Na podstatě této filosofie pak definuje tzv. "investigativní konkurenční strategii" (IKS) . V článku dále uvádí její možné formy. V závěru dochází k názoru, že jedním ze základních faktorů naprosto nutných k vytvoření takovéto strategie u podniku, je nutná přítomnost tzv. "kreativní inteligence".
Název v anglickém jazyce
INVESTIGATIVE COMPETITIVE STRATEGY
Popis výsledku anglicky
The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victoryon the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated intoclassical approach of strategic firm control and become its integral part.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE
ISBN
978-80-245-1207-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Název nakladatele
Vysoká škola ekonomická v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
VŠE Praha
Datum konání akce
13. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—