Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPETITIVE ENVIRONMENT IN CONNECTION WITH MARKET CONCENTRATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU78682" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU78682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    COMPETITIVE ENVIRONMENT IN CONNECTION WITH MARKET CONCENTRATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Competitive markets guarantee the business development, innovations and increasing the value for the customers, because it is the most powerful reason causing this improvement. When a market stops to be competitive, the business satisfaction from generated profit can, in a short term point of view, grow but in most cases the customers' satisfaction is decreasing quickly. There are many possible structures, which seem to be not too competitive, and treatments for competitive markets as mergers, cartels,tacit collusions etc. Not only is the definition of competitive market and draft of the term competitive health the aim of this paper. Because most of the competitive health's "viruses" comes from the concentration of the market, the author recommends using Herfindahl Index (HHI) to measure the market concentration causing the birth of monopolies, duopolies, oligopolies, cartels etc. which due to decrement of the competitiveness on such a market. Anyway for the small and middle sized ent

  • Název v anglickém jazyce

    COMPETITIVE ENVIRONMENT IN CONNECTION WITH MARKET CONCENTRATION

  • Popis výsledku anglicky

    Competitive markets guarantee the business development, innovations and increasing the value for the customers, because it is the most powerful reason causing this improvement. When a market stops to be competitive, the business satisfaction from generated profit can, in a short term point of view, grow but in most cases the customers' satisfaction is decreasing quickly. There are many possible structures, which seem to be not too competitive, and treatments for competitive markets as mergers, cartels,tacit collusions etc. Not only is the definition of competitive market and draft of the term competitive health the aim of this paper. Because most of the competitive health's "viruses" comes from the concentration of the market, the author recommends using Herfindahl Index (HHI) to measure the market concentration causing the birth of monopolies, duopolies, oligopolies, cartels etc. which due to decrement of the competitiveness on such a market. Anyway for the small and middle sized ent

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Entrepreneurship and Small Business in International Aspect

  • ISBN

    978-80-214-3768-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku