Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge management as Knowledge management as a basis of the knowledge society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85465" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge management as Knowledge management as a basis of the knowledge society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is targeted at the knowledge management as the basis for the knowledge society. The aim of the contribution is to describe the mutual relations among the knowledge society and knowledge management which has to create a system, where theknowledge is created, developed and used. The knowledge economy is the economy, where the determining factor is the knowledge and its use for increase of the well-being. It is about the formation of knowledge, but especially about its use and distribution. And this is just one of the main tasks for the knowledge management. At the end it can be stated, that the knowledge management allows to disseminate the individual knowledge all over the organisation, whereby it creates the knowledge with higher level - knowledge organisation.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge management as Knowledge management as a basis of the knowledge society

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is targeted at the knowledge management as the basis for the knowledge society. The aim of the contribution is to describe the mutual relations among the knowledge society and knowledge management which has to create a system, where theknowledge is created, developed and used. The knowledge economy is the economy, where the determining factor is the knowledge and its use for increase of the well-being. It is about the formation of knowledge, but especially about its use and distribution. And this is just one of the main tasks for the knowledge management. At the end it can be stated, that the knowledge management allows to disseminate the individual knowledge all over the organisation, whereby it creates the knowledge with higher level - knowledge organisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Knowledge Society

  • ISSN

    1313-4787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Jan II

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus