Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Society-Space for Development of Company Innovative Potential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85800" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Society-Space for Development of Company Innovative Potential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the contemporary concept of the so-called creative society and its capacity to become one of future platforms for the development of the companies' innovative potential. The key capability for economies and regions to remain competitive is to attract, cultivate and motivate groups of creative people. The authors emphasize that there are many such interested groups and individuals, the so-called stakeholders, in the undertaking's environment with which the undertaking interacts. Research into these key creative groups and their interactions creates a space for the innovation of offers of the undertakings. A competitive advantage gained by establishing and developing relationships with these individuals or groups of stakeholders offers itself particularly in sections of accompanying services that constitute at present an important part of the undertakings' offer.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Society-Space for Development of Company Innovative Potential

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the contemporary concept of the so-called creative society and its capacity to become one of future platforms for the development of the companies' innovative potential. The key capability for economies and regions to remain competitive is to attract, cultivate and motivate groups of creative people. The authors emphasize that there are many such interested groups and individuals, the so-called stakeholders, in the undertaking's environment with which the undertaking interacts. Research into these key creative groups and their interactions creates a space for the innovation of offers of the undertakings. A competitive advantage gained by establishing and developing relationships with these individuals or groups of stakeholders offers itself particularly in sections of accompanying services that constitute at present an important part of the undertakings' offer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Knowledge Society

  • ISSN

    1313-4787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    september

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus