Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benchmarking as marketing support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU86565" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU86565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benchmarking as marketing support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with question how production can be supported by marketing processes in industrial area focused on general engineering. Successfully marketing may be competitive advantage but there is not only method for correct comparison of companies in marketing field. Marketing is almost one of the most important processes in production and it activities support company sales. Except sales, marketing can support customer satisfaction as part of quality field. In engineering there is more important to apply marketing processes through it specificity. In this paper is main aim to give a view into marketing processes in engineering with help quality methods like Total Quality Management (TQM), benchmarking or EFQM excellence model. These methods are many, but by using several of them may be important competitive advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    Benchmarking as marketing support

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with question how production can be supported by marketing processes in industrial area focused on general engineering. Successfully marketing may be competitive advantage but there is not only method for correct comparison of companies in marketing field. Marketing is almost one of the most important processes in production and it activities support company sales. Except sales, marketing can support customer satisfaction as part of quality field. In engineering there is more important to apply marketing processes through it specificity. In this paper is main aim to give a view into marketing processes in engineering with help quality methods like Total Quality Management (TQM), benchmarking or EFQM excellence model. These methods are many, but by using several of them may be important competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus