Benchmarking as marketing support
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU86565" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU86565 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benchmarking as marketing support
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with question how production can be supported by marketing processes in industrial area focused on general engineering. Successfully marketing may be competitive advantage but there is not only method for correct comparison of companies in marketing field. Marketing is almost one of the most important processes in production and it activities support company sales. Except sales, marketing can support customer satisfaction as part of quality field. In engineering there is more important to apply marketing processes through it specificity. In this paper is main aim to give a view into marketing processes in engineering with help quality methods like Total Quality Management (TQM), benchmarking or EFQM excellence model. These methods are many, but by using several of them may be important competitive advantage.
Název v anglickém jazyce
Benchmarking as marketing support
Popis výsledku anglicky
The paper deals with question how production can be supported by marketing processes in industrial area focused on general engineering. Successfully marketing may be competitive advantage but there is not only method for correct comparison of companies in marketing field. Marketing is almost one of the most important processes in production and it activities support company sales. Except sales, marketing can support customer satisfaction as part of quality field. In engineering there is more important to apply marketing processes through it specificity. In this paper is main aim to give a view into marketing processes in engineering with help quality methods like Total Quality Management (TQM), benchmarking or EFQM excellence model. These methods are many, but by using several of them may be important competitive advantage.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—