Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMER SERVICES A PART OF MARKET ORIENTATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU86853" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU86853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMER SERVICES A PART OF MARKET ORIENTATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present the importance of customer services as a part of market orientation from both the theoretical view and by selected results of the survey of Hi-Tech firms in the Czech Republic.The research was particularly focused on acustomer. The first part of the paper briefly describes the main characteristics of customer services from the customers view. The second part is focused on survey of Hi-Tech companies. The results from the research show that management of companies isusually aware of the importance of customers satisfaction and of the quality supply of customer services as well. Customer services are widely seen as a necessity for todays survival on the market. The paper is written in the framework of research project Research on implementation on market orientation in High-Tech Firms supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493) .

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMER SERVICES A PART OF MARKET ORIENTATION

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the importance of customer services as a part of market orientation from both the theoretical view and by selected results of the survey of Hi-Tech firms in the Czech Republic.The research was particularly focused on acustomer. The first part of the paper briefly describes the main characteristics of customer services from the customers view. The second part is focused on survey of Hi-Tech companies. The results from the research show that management of companies isusually aware of the importance of customers satisfaction and of the quality supply of customer services as well. Customer services are widely seen as a necessity for todays survival on the market. The paper is written in the framework of research project Research on implementation on market orientation in High-Tech Firms supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493) .

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus