Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trading tools for SMEs in hard times

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU90487" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU90487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trading tools for SMEs in hard times

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose In the last couple of years the world economic growth is getting slower, the share markets are strongly falling down and former confirmed, global players are crushing. This fact has hard im-pact on nearly all companies and as consequence is falling the business volume, payment morale is worsening, the access to operating and investment capital is more difficult, etc. This situation creates a new dimension of competition because the above mentioned hyper-competition on the markets which is due todeveloped logistics and information technologies causing lower barriers for entry into these fields, it is now still more intensive as the total volume of busi-nesses is smaller. Scientific aim The main aim is to present results of a research executed in 2009 among small and medium size companies with the following target: To determine the level of usage of the business tools as a part of the crisis management in companies under the context of the world's economic crisis and partial tar

  • Název v anglickém jazyce

    Trading tools for SMEs in hard times

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose In the last couple of years the world economic growth is getting slower, the share markets are strongly falling down and former confirmed, global players are crushing. This fact has hard im-pact on nearly all companies and as consequence is falling the business volume, payment morale is worsening, the access to operating and investment capital is more difficult, etc. This situation creates a new dimension of competition because the above mentioned hyper-competition on the markets which is due todeveloped logistics and information technologies causing lower barriers for entry into these fields, it is now still more intensive as the total volume of busi-nesses is smaller. Scientific aim The main aim is to present results of a research executed in 2009 among small and medium size companies with the following target: To determine the level of usage of the business tools as a part of the crisis management in companies under the context of the world's economic crisis and partial tar

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1300" target="_blank" >GA402/07/1300: Modelování parametrů CSR jako faktor konkurenceschopnosti firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus