Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical methods of sales forecasting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU94931" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU94931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical methods of sales forecasting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present the basic statistical approaches used for sales forecast and the risks resulting from the choosing of the wrong trend. Especially to compare the suitability of linear, parabolic a exponential trend of regression analysis with the same trends of time series methods on the case of real company. The suitability the mentioned trends or methods is based on error functions, the Theils index and the determination index. The results suggest, that the trend choosed by best theorethical value of error function need not to lead to most accurate value in future. The suitability of the used trend can not be view only as a problem of how to best describe the future, but to consider the changes of the business enviroment in the meaning of strategic analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical methods of sales forecasting

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the basic statistical approaches used for sales forecast and the risks resulting from the choosing of the wrong trend. Especially to compare the suitability of linear, parabolic a exponential trend of regression analysis with the same trends of time series methods on the case of real company. The suitability the mentioned trends or methods is based on error functions, the Theils index and the determination index. The results suggest, that the trend choosed by best theorethical value of error function need not to lead to most accurate value in future. The suitability of the used trend can not be view only as a problem of how to best describe the future, but to consider the changes of the business enviroment in the meaning of strategic analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modern Problems Economy, Business and Management: Theory and Practice

  • ISBN

    978-5-7526-0520-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    196

  • Strana od-do

    29-35

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Iževsk, Rusko

  • Místo konání akce

    Brno, Izhevsk (RF)

  • Datum konání akce

    18. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku