Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU100695" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU100695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of this paper is to present and discuss approaches that use the product life cycle (PLC) and their application to corporate marketing. Product life cycle describes how the product grows over time. Theory of literature identifies various stages as follows: introduction, growth, maturity, decline. Throughout these stages, companies have different costs, profits, pricing strategy, marketing goal or number of customers or different rivalry competition. The main objective of this paper is to map the PLCeffect on business activity and the consequent impact of these influences on corporate marketing across all stages of the PLC.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this paper is to present and discuss approaches that use the product life cycle (PLC) and their application to corporate marketing. Product life cycle describes how the product grows over time. Theory of literature identifies various stages as follows: introduction, growth, maturity, decline. Throughout these stages, companies have different costs, profits, pricing strategy, marketing goal or number of customers or different rivalry competition. The main objective of this paper is to map the PLCeffect on business activity and the consequent impact of these influences on corporate marketing across all stages of the PLC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    150

  • Strana od-do

    1479-1483

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus