EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU100695" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU100695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE
Popis výsledku v původním jazyce
Aim of this paper is to present and discuss approaches that use the product life cycle (PLC) and their application to corporate marketing. Product life cycle describes how the product grows over time. Theory of literature identifies various stages as follows: introduction, growth, maturity, decline. Throughout these stages, companies have different costs, profits, pricing strategy, marketing goal or number of customers or different rivalry competition. The main objective of this paper is to map the PLCeffect on business activity and the consequent impact of these influences on corporate marketing across all stages of the PLC.
Název v anglickém jazyce
EVALUATION OF APPROACHES USING THE PRODUCT LIFECYCLE
Popis výsledku anglicky
Aim of this paper is to present and discuss approaches that use the product life cycle (PLC) and their application to corporate marketing. Product life cycle describes how the product grows over time. Theory of literature identifies various stages as follows: introduction, growth, maturity, decline. Throughout these stages, companies have different costs, profits, pricing strategy, marketing goal or number of customers or different rivalry competition. The main objective of this paper is to map the PLCeffect on business activity and the consequent impact of these influences on corporate marketing across all stages of the PLC.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
150
Strana od-do
1479-1483
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—