Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A systems approach to the strategic management of e-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F13%3APU107106" target="_blank" >RIV/00216305:26510/13:PU107106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A systems approach to the strategic management of e-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to create a model of e-business, focusing on customer needs. The result of solving this problem is the creation of a model where the selected dynamic processes are examined. Addressing of the strategic management of e-commerce in the company, is focused primarily on customers. It is very important to make a survey of the entire company, to learn its business decisions and obtaining information not only about the market, but also in internal affairs. Among the results belong the characteristics of company strategy and information characterization, which are based on a commercial (business) corporate strategy and corporate strategy quality, or other strategies. The strategy is continually evaluated at certain intervals and adapted to current requirements. Using MATLAB software an economic model of electronic commerce is designed. For the actual model Simulink as a special toolbox for modeling cybernetic systems is used.

  • Název v anglickém jazyce

    A systems approach to the strategic management of e-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to create a model of e-business, focusing on customer needs. The result of solving this problem is the creation of a model where the selected dynamic processes are examined. Addressing of the strategic management of e-commerce in the company, is focused primarily on customers. It is very important to make a survey of the entire company, to learn its business decisions and obtaining information not only about the market, but also in internal affairs. Among the results belong the characteristics of company strategy and information characterization, which are based on a commercial (business) corporate strategy and corporate strategy quality, or other strategies. The strategy is continually evaluated at certain intervals and adapted to current requirements. Using MATLAB software an economic model of electronic commerce is designed. For the actual model Simulink as a special toolbox for modeling cybernetic systems is used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Creating Global Competitive Economies: 2020 Vision Planning & Implementation

  • ISBN

    978-0-9860419-1-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1345-1352

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Roma

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku