Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Realizace rozhraní e-commerce systémů v moderním podniku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F09%3A%230000378" target="_blank" >RIV/47813059:19520/09:#0000378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Realizace rozhraní e-commerce systémů v moderním podniku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce jako souhrn aktivit spojených s obchodováním a poskytováním služeb prostřednictvím internetu je důležitým nástrojem firem všech velikostí zajišťujícím konkurenceschopnost společnosti na globálních trzích. Zavedení e-commerce zpravidla vyvolá potřebu realizace nových obchodních modelů. Zahrnutí nových obchodních modelů do stávajících struktur však není jednoduché. Příspěvek se zabývá zásadami přípravy a realizace e-commerce v podniku. Vzhledem k důsledkům zavedení takového systému, které se projeví v celém průřezu podniku lze doporučit modelování procesů a hodnotových toků. Využitím modelů hodnotových toků lze dospět k účinné realizaci aplikačních obchodních vzorů. Z hlediska vlastní architektury systému je doporučeno použití e-commerce portálu jako prostředku univerzálního rozhraní mezi podnikovým ERP systémem a okolím podniku. Návrh architektury ilustruje praktický příklad propojení e-commerce portálu se systémem Microsoft Dynamics NAV.

  • Název v anglickém jazyce

    The implementation of e-commerce systems interfaces in recent companies

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce as an aggregation of activities concerning trading and rendering service to customers using internet is important for firms of all size to preserve competitiveness in global markets However, introduction of e-commerce means also introduction of new business models. To incorporate new business models into existing company structure is not easy. The paper deals with principles of e-commerce preparation and introduction in a company. Due to crosscutting impacts of e-commerce deployment a carefulanalysis based also on value chains leading to business application patterns is recommended. From the actual architecture point of view, an e-commerce portal as general interface between company ERP system and external environment seems to be the best solution. Proposed architecture is illustrated by an example of e-commerce portal connection to Microsoft Dynamics NAV system in a real company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus