Utilisation of Selected Services of eGovernment by Citizens of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU115758" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU115758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilisation of Selected Services of eGovernment by Citizens of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The present article focuses on utilisation of selected services of eGovernment by citizens of the Czech Republic. The internet inquiry carried out by its authors targeted selected eGovernment services, their use by citizens now and readiness of the respondents to begin to use them in future. The survey also partially focused on assessment of technical readiness of the country population to communicate with public administration. The outcome allows for an interesting comparison of individual ideas of therespondents of eGovernment and its parts and the real situation in the Czech Republic. Another interesting option is following the reasons why some people are careful in relation to the services offered by eGovernment in the Czech Republic and rather prefer other forms of communication with public administrative authorities than electronic communication.
Název v anglickém jazyce
Utilisation of Selected Services of eGovernment by Citizens of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The present article focuses on utilisation of selected services of eGovernment by citizens of the Czech Republic. The internet inquiry carried out by its authors targeted selected eGovernment services, their use by citizens now and readiness of the respondents to begin to use them in future. The survey also partially focused on assessment of technical readiness of the country population to communicate with public administration. The outcome allows for an interesting comparison of individual ideas of therespondents of eGovernment and its parts and the real situation in the Czech Republic. Another interesting option is following the reasons why some people are careful in relation to the services offered by eGovernment in the Czech Republic and rather prefer other forms of communication with public administrative authorities than electronic communication.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation
ISBN
978-0-9860419-3-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1287-1294
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Miláno
Místo konání akce
Milan
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000360509300134