Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10243038" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10243038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fungující a kvalitní služby elektronické veřejné správy (eGovernmentu) jsou nedílnou součástí soudobé moderní veřejné správy. Přináší nesporné výhody v podobě úspory času i nákladů, a to jak pro občana, tak pro veřejnou správu samotnou. Díky službám eGovernmentu mohou občané komunikovat s veřejnou správou a získávat informace z pohodlí domova, bez potřeby návštěvy úřadu a zbytečného čekání na obsloužení. Nabídka služeb eGovernmentu se v České republice (ČR) neustále rozrůstá, na všech úrovních veřejné správy. Předložená stať je zaměřena na zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR v mezinárodním kontextu a zhodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR. Zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR a zemích Evropské unie (EU) je provedeno na základě analýzy dat získaných z databáze Organizace spojených národů (OSN). Při hodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR bylo využito analýzy statistických dat z veřejných a interních zdrojů orgánů veřejné správy. Tyto výstupy byly navíc doplněny zhodnocením služeb eGovernmentu na základě výsledků dotazníkového průzkumu, hodnotícího spokojenost občanů se službami eGovernmentu v ČR. Přestože byla elektronizaci veřejné správy v ČR v poslední době věnována velká pozornost, ČR se v mezinárodních hodnoceních v oblasti poskytování služeb eGovernmentu ve vyspělých zemích umisťuje na posledních příčkách. Jak vyplynulo z hodnocení eGovernmentu ČR v evropském kontextu v této stati, ČR patří aktuálně k nejhůře hodnoceným zemím v EU. Z analyzovaných statistických dat a výsledků dotazníkového šetření však vyplynulo, že zájem občanů o služby eGovernmentu neustále stoupá a jsou s jejich fungováním spíše spokojeni.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of eGovernment Services in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Functioning and quality of electronic public administration services (eGovernment) are an integral part of contemporary modern public administration. They bring undeniable advantages, such as time and cost savings, both for the citizen and for the public administration itself. With eGovernment services, citizens can communicate with the public administration and get comfortable information, without the need to visit the office and unnecessary waiting for service. The range of services is constantly expanding in the Czech Republic at all levels of government. This article is aimed at assessing the level of eGovernment in the Czech Republic in an international context and evaluating the use of eGovernment services in the Czech Republic. Evaluation of the level of eGovernment in the Czech Republic and the countries of the European Union (EU) is based on the analysis of data obtained from the United Nations database (UN). When evaluating the use of eGovernment services in the Czech Republic, the analysis of statistical data from public and internal sources of public administration bodies was used. These outputs were complemented by an evaluation of eGovernment services based on the results of a questionnaire survey, evaluating the satisfaction of citizens with eGovernment services in the Czech Republic. Although the Czech authorities have recently paid much attention to the electronization of public administration, the Czech Republic is ranked on the last positions in the international comparisons of eGovernment services in the developed countries in the last period. As shown by the evaluation of eGovernment in the Czech Republic in the European context in this article, the Czech Republic is currently one of the worst rated countries in the EU. However, the statistical data analyzed and the results of the questionnaire survey revealed that citizens&apos; interest in eGovernment services is steadily rising and the citizens are rather satisfied with the functioning of eGovernment services in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    75-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus