Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10243038" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10243038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Fungující a kvalitní služby elektronické veřejné správy (eGovernmentu) jsou nedílnou součástí soudobé moderní veřejné správy. Přináší nesporné výhody v podobě úspory času i nákladů, a to jak pro občana, tak pro veřejnou správu samotnou. Díky službám eGovernmentu mohou občané komunikovat s veřejnou správou a získávat informace z pohodlí domova, bez potřeby návštěvy úřadu a zbytečného čekání na obsloužení. Nabídka služeb eGovernmentu se v České republice (ČR) neustále rozrůstá, na všech úrovních veřejné správy. Předložená stať je zaměřena na zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR v mezinárodním kontextu a zhodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR. Zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR a zemích Evropské unie (EU) je provedeno na základě analýzy dat získaných z databáze Organizace spojených národů (OSN). Při hodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR bylo využito analýzy statistických dat z veřejných a interních zdrojů orgánů veřejné správy. Tyto výstupy byly navíc doplněny zhodnocením služeb eGovernmentu na základě výsledků dotazníkového průzkumu, hodnotícího spokojenost občanů se službami eGovernmentu v ČR. Přestože byla elektronizaci veřejné správy v ČR v poslední době věnována velká pozornost, ČR se v mezinárodních hodnoceních v oblasti poskytování služeb eGovernmentu ve vyspělých zemích umisťuje na posledních příčkách. Jak vyplynulo z hodnocení eGovernmentu ČR v evropském kontextu v této stati, ČR patří aktuálně k nejhůře hodnoceným zemím v EU. Z analyzovaných statistických dat a výsledků dotazníkového šetření však vyplynulo, že zájem občanů o služby eGovernmentu neustále stoupá a jsou s jejich fungováním spíše spokojeni.
Název v anglickém jazyce
Use of eGovernment Services in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Functioning and quality of electronic public administration services (eGovernment) are an integral part of contemporary modern public administration. They bring undeniable advantages, such as time and cost savings, both for the citizen and for the public administration itself. With eGovernment services, citizens can communicate with the public administration and get comfortable information, without the need to visit the office and unnecessary waiting for service. The range of services is constantly expanding in the Czech Republic at all levels of government. This article is aimed at assessing the level of eGovernment in the Czech Republic in an international context and evaluating the use of eGovernment services in the Czech Republic. Evaluation of the level of eGovernment in the Czech Republic and the countries of the European Union (EU) is based on the analysis of data obtained from the United Nations database (UN). When evaluating the use of eGovernment services in the Czech Republic, the analysis of statistical data from public and internal sources of public administration bodies was used. These outputs were complemented by an evaluation of eGovernment services based on the results of a questionnaire survey, evaluating the satisfaction of citizens with eGovernment services in the Czech Republic. Although the Czech authorities have recently paid much attention to the electronization of public administration, the Czech Republic is ranked on the last positions in the international comparisons of eGovernment services in the developed countries in the last period. As shown by the evaluation of eGovernment in the Czech Republic in the European context in this article, the Czech Republic is currently one of the worst rated countries in the EU. However, the statistical data analyzed and the results of the questionnaire survey revealed that citizens' interest in eGovernment services is steadily rising and the citizens are rather satisfied with the functioning of eGovernment services in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
75-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—