Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key performance indicators for measurement effectiveness of innovations in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114378" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key performance indicators for measurement effectiveness of innovations in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article represents a study examining the key metrics that could serve as performance indicators with regards to the success innovation in Czech enterprises. The empirical evidence is based on a quantitative data gathered through an email questionnaire which yielded 194 qualified responses. The analysis is based on factor analysis by evaluation factorial loadings. The data are reduce into groups of variables showing similar variability and create new variables ? factor indexes. These factors are putunder evaluation, where coefficient Cronbach?s alpha is used to verify if the factor is applicable. Empirical evidence suggests that performance indicators such as turnover, profit, market share, total revenue from new products, operating costs, inventories of raw materials and final products are statistical significant due to the respondent answers. Results of the paper show, which indicators have become key one for Czech companies to improve success of innovations.

  • Název v anglickém jazyce

    Key performance indicators for measurement effectiveness of innovations in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article represents a study examining the key metrics that could serve as performance indicators with regards to the success innovation in Czech enterprises. The empirical evidence is based on a quantitative data gathered through an email questionnaire which yielded 194 qualified responses. The analysis is based on factor analysis by evaluation factorial loadings. The data are reduce into groups of variables showing similar variability and create new variables ? factor indexes. These factors are putunder evaluation, where coefficient Cronbach?s alpha is used to verify if the factor is applicable. Empirical evidence suggests that performance indicators such as turnover, profit, market share, total revenue from new products, operating costs, inventories of raw materials and final products are statistical significant due to the respondent answers. Results of the paper show, which indicators have become key one for Czech companies to improve success of innovations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů