Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU122377" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU122377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vsfs.cz/periodika/acta-2016-02.pdf" target="_blank" >http://www.vsfs.cz/periodika/acta-2016-02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the identification of a set of KPIs that are used in Czech companies to evaluate the outputs of innovative initiatives to maintain and improve organizational performance as a goal of implementation of innovations. The empirical evidence is based on a quantitative data, gathered through an email by structured self-assessment tool (check-list) which yielded 194 qualified responses. For the analysis of gained data there was used factor analysis within evaluation by factorial loadings. Results of the factor analysis provide possible groups according their similarity of variability and create new variables. Observed indexes were verified by coefficient Cronbach’s alpha. Findings of the paper serve up suggestions, that especially financial performance indicators are statistical significant in market area and operation management.
Název v anglickém jazyce
Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the identification of a set of KPIs that are used in Czech companies to evaluate the outputs of innovative initiatives to maintain and improve organizational performance as a goal of implementation of innovations. The empirical evidence is based on a quantitative data, gathered through an email by structured self-assessment tool (check-list) which yielded 194 qualified responses. For the analysis of gained data there was used factor analysis within evaluation by factorial loadings. Results of the factor analysis provide possible groups according their similarity of variability and create new variables. Observed indexes were verified by coefficient Cronbach’s alpha. Findings of the paper serve up suggestions, that especially financial performance indicators are statistical significant in market area and operation management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA VŠFS
ISSN
1802-7946
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
115-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—