Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Customer Satisfaction Factors in Strategic Marketing: Neural Network Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU116503" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU116503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Customer Satisfaction Factors in Strategic Marketing: Neural Network Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In strategic marketing the customer satisfaction with products of services plays the significant feedback for companies. They can effectively customize their products and services on the basis of received data from this customers` feedback. A wide portfolio of products with different functionalities is advantageous for customers because they can better choose products or services with such characteristics that maximize their utility. However, companies need to push down the costs of the internal activities and processes and minimize the use of their limited resources. It is necessary for companies to get to know such factors of goods or services which are the most significant for customer satisfaction so that they could be able to dispose effectively with their resources. For this reason the target of this study is to present the new method of determining the significance of individual factors within the measurement of overall customer satisfaction. Neural network is the core of the new method.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Customer Satisfaction Factors in Strategic Marketing: Neural Network Method

  • Popis výsledku anglicky

    In strategic marketing the customer satisfaction with products of services plays the significant feedback for companies. They can effectively customize their products and services on the basis of received data from this customers` feedback. A wide portfolio of products with different functionalities is advantageous for customers because they can better choose products or services with such characteristics that maximize their utility. However, companies need to push down the costs of the internal activities and processes and minimize the use of their limited resources. It is necessary for companies to get to know such factors of goods or services which are the most significant for customer satisfaction so that they could be able to dispose effectively with their resources. For this reason the target of this study is to present the new method of determining the significance of individual factors within the measurement of overall customer satisfaction. Neural network is the core of the new method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and Sustainable Economic Competitive Advantage: From Regional Development to Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1174-1182

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Madrid, Spain

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366872700115