Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reverse logistics in marketing campaigns

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU120461" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU120461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_30" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_30</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_30" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33865-1_30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reverse logistics in marketing campaigns

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reverse logistics has become more important than ever before because of the requirement for nature protection from all over the world. Adequate activities of reverse logistics should be the basis for SMEs to be competitive and successful. The paper provides an overview of current trends of using reverse logistics activities in marketing communication especially in large enterprises and their influence for SMEs. Theoretical background from the area of reverse logistics supports this approach with data from primary research collected by the author. Adequate marketing campaigns could create acceptable background for effective marketing. The objective of this research is to verify intensity dependence of reverse logistics activities in connection with gender of the customer and identify possible trend of marketing campaigns. The research was aimed at random chosen group of young people in the Czech Republic. The result of the research can be used for the companies that operate in the Czech or Central European market.

  • Název v anglickém jazyce

    Reverse logistics in marketing campaigns

  • Popis výsledku anglicky

    Reverse logistics has become more important than ever before because of the requirement for nature protection from all over the world. Adequate activities of reverse logistics should be the basis for SMEs to be competitive and successful. The paper provides an overview of current trends of using reverse logistics activities in marketing communication especially in large enterprises and their influence for SMEs. Theoretical background from the area of reverse logistics supports this approach with data from primary research collected by the author. Adequate marketing campaigns could create acceptable background for effective marketing. The objective of this research is to verify intensity dependence of reverse logistics activities in connection with gender of the customer and identify possible trend of marketing campaigns. The research was aimed at random chosen group of young people in the Czech Republic. The result of the research can be used for the companies that operate in the Czech or Central European market.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Strategic Innovative Marketing: 4th IC-SIM, Mykonos, Greece 2015

  • ISBN

    978-3-319-33863-7

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    235-241

  • Počet stran knihy

    764

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Mykonos, Greece

  • Kód UT WoS kapitoly

    000405332300030